اثر مخالفت با قطعنامه در بازارها

نزول ناتمام در بازار دلار +نمودار و جدول

کدخبر: ۳۵۵۹۱۹
اقتصادنیوز: قیمت دلار و سکه در اولین روز هفته، تحت فشار کاهشی های بازار قرار گرفت، ولی هم دلار و هم سکه توانستند مرزهای روانی را حفظ کنند. روز شنبه، اسکناس آمریکایی در محدوده 22 هزار و 500 تومانی آغاز به کار کرد و به سرعت رو به سوی قیمت های پایین تر گذاشت، به طوریکه ساعت 5 بعدازظهر روی عدد 22 هزار و 150 تومان قرار گرفت.
نزول ناتمام در بازار دلار +نمودار و جدول

به گزارش اقتصادنیوز  به گفته فعالان،مخالفت با تمدید تحریم تسلیحاتی ایران در شورای امنیت سازمان ملل متحد، مهم ترین عاملی بود که موجب شد فروش ها در بازار ارز بیشتر شود.البته برخی اعتقاد دارند از اقدامات بازار ساز نیز نباید غافل شد زیرا تاکید بانک مرکزی بر مدیریت نوسان موجب شده این نهاد در بازار حضور پر قدرتی داشته باشد. امروز فاصله نرخ صرافی ملی و بازار به 100 تومان رسید.اگر مقاومت معامله گران در مرز حمایتی 22 هزار تومان نبود امکان داشت نرخ بازار از صرافی ملی کمتر شود اما معامله گران در برابر شکسته شدن مرز 22 هزار تومانی مقاومت کردند و تا حدی مانع از افت بیشتر قیمت شدند.

d2

 علی رغم مقاومت برخی از معامله گران، برخی فعالان بازار اشاره می کردند که بازار توانی برای رشد قیمت از خود نشان نمی داد و به ازای هر 100 تومان کاهش، شاید 30 تومان افزایش قیمت را تجربه کرد.  کاهش توان جناح افزایشی ها،چنین ذهنیتی را در میان برخی فعالان بازار ایجاد کرده بود که نزول دلار در روز شنبه کامل نشده است و در روز آتی ادامه خواهد یافت. از نگاه آنها، معامله گران در روز شنبه با افزایش خریدها در مرز 22 هزار تومان، تنها افت قیمت را به تاخیر انداختند، به امید آنکه، در روزهای بعد اتفاق سیاسی رخ دهد که قیمت را به مسیر صعودی بازگرداند.

d1

 ثبات درهم

امروز معامله گران عنوان می کردند که نرخ حواله درهم بالای محدوده 6 هزار و 200 تومانی نوسان نکرد و بیشتر رو به سوی قیمت های پایین تر داشت. ساعت 4 بعدازظهر ارزش حواله درهم 6 هزار و 100 تومان در کانال های اطلاع رسانی درج می شد. با این سطح از قیمت حواله درهم، ارزش دلار در بازار داخلی می توانست حدود 22 هزار و400 تومان باشد.

d3

سکه کاهشی شد

در روزی که دلار و درهم سیگنال افزایشی خاصی از خود نشان ندادند و بیشتر تحت فشار کاهشی های بازار بودند، سکه تمام بهار آزادی نیز راه کاهشی را در پیش گرفت. سکه امامی در محدود10 میلیون و 700 هزار تومانی آغاز به کار کرد و در ادامه روز به زیر سطح 10 میلیون و 500 هزار تومانی نیز رفت. به گفته فعالان، برخی معامله گران سکه در انتظار آن هستند که با ادامه کاهش قیمت ها، در محدوده 10 میلیون و 100 هزار تومانی به عنوان خریدار وارد بازار شوند. یکی از عواملی که در روزهای آینده می تواند از قیمت سکه حمایت کند، افزایش بهای طلا در بازارهای جهانی است. تعداد زیادی از معامله گران در بازارهای جهانی انتظار رشد طلا را دارند.

38fd3302-ad05-40dd-8bcd-15e2f0ec4454

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید