زنگ خطر نظرسنجی هاروارد-هریس برای دموکرات‌ها؛

شگفتی انتخاباتی پیش از مناظره؛ ترامپ به یک‌قدمی بایدن رسید

کدخبر: ۳۶۴۳۳۲
اقتصادنیوز؛ در آستانه برگزاری نخستین مناظره نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، انتشار نتایج یک نظرسنجی حاکی از کاهش فاصله دونالد ترامپ و جو بایدن به تنها ۲ واحد درصد است.
شگفتی انتخاباتی پیش از مناظره؛ ترامپ به یک‌قدمی بایدن رسید

به گزارش اقتصادنیوز؛ انتشار جدیدترین نظرسنجی مشترک دانشگاه هاروارد موسسه هریس از ثبت‌نام‌کنندگان انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا در سطح ملی نشان می‌دهد که میزان حمایت از جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها به ۴۷ درصد کاهش یافته و در همین حال میزان حمایت از دونالد ترامپ به سطح ۴۵ درصد افزایش یافته است.

بر اساس نظرسنجی جدید دانشگاه هاروارد و موسسه افکارسنجی هریس (CAPS-Harris)، که یک روز قبل از اولین مناظره ریاست جمهوری از سوی پایگاه خبری کنگره آمریکا -کپیتول‌هیل (The Hill)- منتشر شد، جو بایدن برتری ناچیزی نسبت به رئیس جمهور دونالد ترامپ دارد.

نتایج نگران‌کننده برای کارزار دموکراتیک

بایدن

47 درصد رای دهندگان احتمالی اظهار داشتند که اگر انتخابات امروز برگزار شود به بایدن رأی می دهند در حالی که 45 درصد از ترامپ حمایت خواهند کرد.

این نظرسنجی نسبت به آخرین نظرسنجی مشترک هاروارد-هریس -در ماه آگوست- رشد ۳ واحد درصدی ترامپ و افول ۲ واحد درصدی بایدن را به همراه داشته است.

همچنین در میان رای‌دهندگانی احتمالی که هنوز درباره نامزد مورد نظرشان مطمئن نیستند ۵۲ درصد متمایل به حمایت از بایدن هستاند درزحالی‌که ۴۸ درصد نسبت به ترامپ رغبت بیشتری دارند.

مارک پن، مدیر نظرسنجی هاروارد-هریس گفت: این نظرسنجی نشان می‌دهد رقابت بسیار نزدیکتر شده و فاصله دو نامزد در حال محدود شدن به ۲ واحد درصد در میان رای دهندگان احتمالی و ۴ واحد درصد در میان افرادی که هنوز تصمیم نگرفته‌اند به کدام نامزد رای دهند، است.زیرا بهبود شرایط اقتصادی و مهار نسبی ناآرامی‌ها شرایط را برای رئیس‌جمهوری بهبود بخشید.

نرخ محبوبیت ناامیدکننده رئیس‌جمهور

دونالد ترامپ  / انتخابات آمریکا ۲۰۲۰ / رئیس‌جمهور ایالات متحده

در این نظرسنجی نرخ محبوبیت دو نامزد نیز بررسی شد و در میان افرادی که مورد افکارسنجی قرارگرفته‌اند، ۴۴درصد از پاسخ دهندگان گفته‌اند که شخصاً بایدن را دوست دارند و ۳۸درصد نیز به معاون رئیس‌جمهوری سابق علاقه ندارند؛ این نشانگر نرخ محبوبیت ۶+ واحدی نامزد دموکرات‌ها است.

از سوی دیگر ۵۵درصد از پاسخ‌دهندگان گفته‌اند که شخصاً ترامپ را دوست ندارند، در حالی که ۳۳درصد نسبت به رئیس‌جمهوری اظهار علاقه کرده‌اند؛ نرخ محبوبیت ۲۲- واحدی برای رئیس‌جمهور مستقر در آستانه انتخابات ناامیدکننده است؛ اما احتمالا نه به اندازه‌ای که کاهش فاصله بایدن با نامزد جمهوری‌خواه به ۲ واحد درصد، اردوگاه انتخاباتی دانکی‌ها را مأیوس کرده است.

در آستانه نخستین دوئل

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از هیل؛ این یافته‌ها در حالی منتشر شده که عصر سه‌شنبه به وقت محلی (حدود ساعت ۴ بامداد چهارشنبه به وقت ایران) جو بایدن و دونالد ترامپ در نخستین مناظره در شهر کلیولند رو در روی یکدیگر بحث و جدل خواهند کرد.

 انتظار می‌رود موضوعات مختلفی از جمله شیوع کروناویروس، اقتصاد، نامزد دیوان عالی اعلام شده از سوی ترامپ و نتایج تحقیقات نیویورک‌‌‌تایمز درباره تخلفات گسترده مالیاتی دونالد ترامپ -که نشان می دهد رئیس جمهور آمریکا در هر ۲ سال ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ فقط ۷۵۰ دلار مالیات بر درآمد به دولت فدرال پرداخت کرده است.

گفتنی است این نظرسنجی که از ۲۲ تا ۲۴ سپتامبر در میان ۱۳۱۴ رأی‌دهنده صورت گرفته، قبل از خبر معرفی شدن نامزد دیوان عالی ترامپ و گزارش نیویورک تایمز انجام شده است.

انتخابات نوامبر  ۲۰۲۰ / ریاست‌جمهوری 2020 آمریکا / دونالدترامپ و جوبایدن

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید