مقایسه ایران و روسیه از زبان نانسی پلوسی

کدخبر: ۳۶۸۸۷۵
رئیس مجلس نمایندگان آمریکا با ابراز تردید در سخنان مدیر اطلاعات ملی کشورش، دخالت ادعایی ایران در انتخابات آمریکا را نپذیرفت.
مقایسه ایران و روسیه از زبان نانسی پلوسی

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از مهر: «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا امروز پنجشنبه در ادعای مطرح از سوی «جان راتکلیف» مدیر اطلاعات ملی کشورش در خصوص تلاش ایران برای دخالت در انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر ۲۰۲۰ ابراز تردید کرد.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در این خصوص گفت: ایران، بازیگر بدی است؛ اما به هیچ عنوان هم‌طراز روسیه نیست.

وی در این باره اضافه کرد: چیزهایی که ما در فضای عمومی می بینیم، اظهاراتی که دیروز شنیدیم را توجیه نمی کند.

گفتنی است، «جان راتکلیف» مدیر اطلاعات ملی آمریکا دیروز چهارشنبه با تکرار برخی مواضع بی‌اساس، بار دیگر ایران را به تلاش برای دخالت در انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده متهم کرد.

وی در ادامه ادعاهای خود افزود که ایران و روسیه برخی اطلاعات رای‌دهندگان آمریکایی را در اختیار داشته و با ارسال ایمیل‌هایی به آنها سعی در ایجاد ناآرامی اجتماعی و ارعاب دارند.

مدیر اطلاعات ملی آمریکا پیش از این نیز با تکرار ادعاهایی مشابه در این‌باره، گفته بود: «چین، روسیه، ایران و بازیگرانی دیگر، به دنبال دخالت یا تاثیرگذاری در انتخابات ما در راستای منافع خودشان هستند. بنابراین می‌خواهم تاکید کنم که این مسأله فقط به چین مربوط نیست.

گفتنی است که مقامات آمریکایی طی ماه‌های اخیر بارها بدون ارائه هرگونه اسناد و مدارک، ایران، روسیه و چین را به انتخابات ریاست جمهوری این کشور که قرار است سوم نوامبر (۱۳ آبان) برگزار شود، متهم کرده اند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید