حزب‌الله: فرقی میان بایدن و دیگری نیست

کدخبر: ۳۷۶۷۵۰
معاون حزب‌الله لبنان گفت، میان رئیس‌جمهور منتخب آمریکا و غیر از وی تفاوتی وجود ندارد، نباید بر روی مواضع واشنگتن برای تشکیل دولت لبنان حساب باز کرد و دولت جدید باید هر چه زودتر تشکیل شود.
حزب‌الله: فرقی میان بایدن و دیگری نیست

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، شیخ «نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان امروز (چهارشنبه) گفت، موضوعاتی که می‌تواند به تشکیل دولت لبنان کمک کند، مشخص است و تکیه بر عامل زمان برای اعمال فشار و تعدیل مواضع فایده ندارد.

بر اساس گزارش وبگاه «النشره»، شیخ قاسم افزود: آنچه در آینده برای تشکیل دولت به آن خواهیم رسید همان چیزی است که امروز می‌توان انجامش داد. نمی‌توان بر موضع آمریکا برای تسهیل روند تشکیل دولت، بهبود شروط یا عدم سنگ‌اندازی حساب باز کرد.

وی در ادامه تصریح کرد، فرقی میان «جو بایدن» نخست‌وزیر منتخب آمریکا یا بعد از آن نیست، نشانه‌ها حکایت از آن دارد که اگر دولت در سریعترین زمان ممکن تشکیل نشود کشور به سمت پرتگاه می‌رود، بهتر است مذاکره مستقیم میان قوای سیاسی انجام شود و اگر طرف‌های مرطوبه بر سر یک دولت به توافق برسند، جهان و آمریکا هم با آن تعامل خواهند کرد.

نعیم قاسم تأکید کرد، هر گامی رو به جلو اگرچه به دیوار تهدید بخورد بهتر از عدم تشکیل دولت است؛ کمی شجاعت و کار در راستای منافع کشور می‌تواند منجر به تشکیل دولت شود.

به دنبال انفجار مهیب بندر بیروت که روز چهارم اوت (۱۴ مرداد)  به وقوع پیوست و بیش از ۱۹۰ کشته و ۶۵۰۰ مجروح به دنبال داشت، بحران سیاسی در لبنان دوباره تشدید شده و «حسان دیاب»‌ نخست‌وزیر پیشین این کشور استعفا کرد.

«مصطفی ادیب» که پس از دیاب مأمور به تشکیل دولت لبنان شده بود، استعفا کرد و در حال حاضر «سعد الحریری» در تلاش برای تشکیل کابینه جدید است.

انتهای پیام/م

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید