لیزر موهای زائد برای چه افرادی نتیجه بخش است؟

کدخبر: ۳۳۲۲۳۰
امروزه تکنولوژی نوین لیزر برای رفع موهای زائد، مورد استفاده قرار می گیرد و انواع لیزر با طول موج های متفاوت، بر فولیکول های مو تاثیر گذاشته و ملانین موجود در ساقه و فولیکول مو، با دریافت نور لیزر و تبدیل آن به گرما، به ساختار مو آسیب زده و مانع رشد مجدد موها می شوند.
لیزر موهای زائد برای چه افرادی نتیجه بخش است؟

اما سؤالی که همواره توسط متقاضیان لیزر درمانی مطرح می شود این است که  لیزر موهای زائد برای چه افرادی نتیجه بخش است؟ مرکز لیزر سپیدار در سعادت آباد با سال ها تجربه در این زمینه، در اینجا تجربیات خود را با شما به اشتراک می گذارد.

لیزر موهای زائد تیره همیشه با موفقیت همراه است

اگر داشتن موهای تیره و ضخیم همیشه موجب ناراحتی شما بوده اما پوست روشنی دارید، شما کاندیدای  کاملا مناسبی برای رفع موهای زائد هستید و از این حیث باید به خود ببالید زیرا بهترین و خارق العاده ترین نتیجه را از لیزر موهای زائد خواهید گرفت. رفع موهای زائد با لیزر برای افرادی با پوست های روشن و حساس به نور خورشید که دچار آفتاب سوختگی شده اما به ندرت برنزه می شوند، گزینه مناسبی محسوب می شود؛ همچنین پرمویی های غیر هورمونی به طور معمول با لیزر بهتر درمان می شوند.

سیستم های خنک کننده انواع لیزر متفاوت است و موجب تفاوت در میزان درد بیمار و کم و زیاد شدن آن می شود. چنانچه از لیزر درمانی برای رفع موهای زائد بهره می برید برای گرفتن بهترین نتایج ممکن و داشتن پوستی صاف و براق، به طور معمول به 4 تا 6 جلسه درمانی نیاز دارید و برای حفظ نتیجه موجود، تمدید درمان، یک تا دو جلسه در سال مورد نیاز است.

مزایای لیزر موهای زائد

گاهی پرمویی ناشی از اختلالات هورمونی و ژنتیکی است و گاهی اختلالات ناشناخته می تواند دلیلی برای پرمویی غیر معمول باشد. بانوان از لیزر بیشتر برای رفع موهای زائد نواحی زیر بغل، پا ها، صورت و بیکینی استفاده می کنند؛ اما مردان، نواحی کمر، سینه، صورت و پاها را بیشتر لیزر می کنند. مزایای لیزر برای رفع موهای زائد فراوان است از جمله:

  • در لیزر موهای زائد از هیچ دارویی استفاده  نمی شود.

  • یکی از کم عارضه ترین روش های درمان موهای زائد است.

  • دوره نقاهت و ریکاوری ندارد.

  • نتایج بلافاصله قابل مشاهده هستند.

  • این تکنولوژی توسط FAD برای کاهش موهای زائد، تایید شده است.

  • درمان مناطق وسیع، به سرعت امکان پذیر است.

  • رفع موهای زائد با لیزر بدون درد است.

  • سرعت فرآیند لیزر بالاست و بسته به موضع درمان ممکن است از چند دقیقه تاچند ساعت طول بکشد.

  • اثربخشی این روش درمانی نسبت به سایر روش ها، بالاست.

  • ایجاد زخم و تغییر رنگدانه به ندرت اتفاق می افتد.

  • سایر نواحی پوست، در این روش درگیر نمی شود.

  • دستگاه لیزر بر حسب حساسیت مناطق مختلف بدن، قابل تنظیم است.

دستگاه لیزر الکساندرایت، به علت سهولت کار، خنک کننده های قوی و بی دردی محبوبیت زیادی دارد و دستگاه لیزر دایود به علت طول موج بیشتر عمق نفوذ بیشتری در فولیکول های مو و نابودی آن ها دارد.

نتایج لیزر موهای زائد

لیزر، نتایج شگفت انگیزی در رفع موهای زائد دارد اما برای رسیدن به نتایج دلخواه باید صبور و ثابت قدم باشید زیرا ممکن است، پروسه درمان چندین جلسه طول بکشد. فاصله بین لیزر کردن موهای زائد باید 4 تا 6 هفته باشد تا در این زمان موهای جدید رشد کرده و موهای مرده از بین بروند؛ البته برای حفظ نتیجه به چند جلسه درمانی یعنی یک یا دو بار در سال، نیاز است. نتیجه لیزر موهای زائد به فاکتور های متعددی مثل نوع پوست، نوع لیزر مورد استفاده، نواحی درمان، رنگ پوست و ضخامت مو بستگی دارد و نتایج ممکن است از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد. با توجه به ناحیه تحت درمان، هر جلسه لیزر ممکن است بین 5 تا 20 دقیقه طول  بکشد.

اگر افراد مشکلات هورمونی نداشته باشند و رفع موهای زائد با دستگاه های استاندارد لیزر و توسط متخصصان پوست مجرب، صورت بگیرد بعد از جلسه اول حدود 70 درصد و بعد از جلسه دوم هم حدود 90 درصد موهای زائد رفع می شوند. در جلسه سوم لیزر موهای زائد و همچنین در جلسه چهارم 90 تا 95 درصد موهای زائد ازبین می روند و تعداد اندکی به جلسات درمانی بیشتری نیاز دارند و این موها تا سال ها رشد نمی کنند و یک تا دو جلسه درمانی در سال، برای برای از بین بردن موهایی که رشد مجدد داشته اند، کافی است.

برای لیزر موهای زائد و از بین بردن ریشه مو، امواج درمانی با پوست تماس پیدا می‌کنند؛ بنابراین ممکن است سوختگی یا لک در پوست به وجود بیاید. استفاده از دستگاه لیزر مناسب و اپراتور متبحر، احتمال این عوارض کوتاه مدت را، کم تر می‌ کند.

با توجه به تعدد جلسات درمانی برای متوقف کردن رشد موهای زائد، درمان با لیزر ارزان محسوب نمی شود. اگر هزینه هایی را که در طول زمان برای شیو کردن موهای زائد می پردازید، در نظر بگیرید، لیزر موهای زائد، یک سرمایه‌گذاری طولانی مدت به حساب می آید. طول موها، ضخامت و حجم موها در میزان هزینه ای که برای رفع موها زائد با لیزر می پردازید مؤثر است. با توجه به اینکه لیزر موهای زائد، درمان زیبایی محسوب می شود تحت پوشش درمانی قرار نمی گیرد.

مراقبت های بعد از درمان موهای زائد

برای فراهم کردن شرایط لیزر موهای زائد، قبل از شروع به درمان، از وکس یا اپیلاسیون موضع تحت درمان بپرهیزید و از برنزه کردن پوست و آفتاب گرفتن اجتناب کنید. همچنین از کندن موها با موچین و اپیلاسیون قبل از درمان با لیزر، دوری کنید و موهای موضع درمان را با با تیغ یا ژیلت بتراشید و هنگام درمان از عینک محافظ  استفاده کرده و اگر پوست ملتهب است کرم زینک اکساید روی پوست بمالید.

اما بعد از درمان موهای زائد می بایست از کرم های نرم کننده برای رفع خشکی پوست استفاده کرد همچنین  استفاده از خوشبو کننده بدن، عطر و یا هرچیزی که باعث ایجاد حساسیت در قسمت لیزر شده شود، بعد از درمان ممنوع است. از مصرف آسپیرین ، مکمل های گیاهی و داروهای ضد التهاب به علت افزایش خطراجتناب شود. تا 3 روز پس از لیزر مو، به سونا و استخر نروید و حمام آفتاب نگیرید. استفاده از کرم ضد آفتاب، پس از درمان با لیزر، الزامی است.

سپیدار1

موارد منع لیزر موهای زائد

با اینکه لیزر، یکی از بهترین راهکارهای رفع موهای زائد است اما استفاده از آن برای یک عده از افراد منع شده است؛ این ممنوعیت ها دلایل پزشکی دارند که اهم آن ها عبارتند از:

افرادی که زیر آفتاب یا توسط دستگاه سولاریوم؛ برنزه کرده اند، نمی توانند برای رفع موهای زائد از لیزر استفاده کنند.

  • لیزر مو برای بانوان باردار و کودکان ممنوع است.

  • افرادی که آنتی بیوتیک مصرف می کنند.

  • افرادی که ویتامین و مکمل های خاص مصرف می کنند.

  • افرادی که از مواد آرایشی و بهداشتی قبل از شروع درمان استفاده می کنند.

  • افرادی که در موضع درمان تبخال فعال دارند.

  • افرادی که آکنه زده اند، چون باعث جذب حرارت لیزر می شود.

  • نزدیک زمان قاعدگی و چند روز پیش از آن، چون بدن افراد به درد حساسیت بیشتری پیدا می کند.

  • افرادی که بیماری های خاص، مثل دیابت  کنترل نشده دارند.

  • افرادی که در ناحیه مورد نظر برای لیزر مو، زخم باز دارند، چون موجب آسیب دیدن بیشتر زخم و سوختگی آن می شود.

  • افرادی که به بیماری های سیستم ایمنی مثل ام اس، مبتلا هستند.

  • افرادی که دارای موهای روشن، سفید و یا خاکستری دارند، لیزر ممکن است به پوست آن ها آسیب برساند.

رفع موهای زائد در کلینیک سپیدار

لیزر پالسی از نور است که به فولیکول مو نفوذ کرده و توسط پیگمنت های موجود در مو جذب و رویش مجدد مو را متوقف می کند. اغلب سؤال می کنند که آیا لیزر موهای زائد دائمی است یا نه؟ در جواب باید گفت که لیزر یک روش مدرن بدون جراحی و غیر تهاجمی است و برگشت موهای زائد بعد از درمان با لیزر بسیار کم و طولانی مدت است.

متخصصان متبحر و مجرب کلینیک سپیدار که یکی از بهترین مراکز لیزر در سعادت آباد است، با بهره گیری از پیشرفته ترین تجهیزات و دستگاه های لیزر، ضمن ارائه مشاوره رایگان، آماده هستند تا بهترین پلن درمانی را برای شما طراحی و اجرا کنند. تجربیات گران بهای کادر درمانی و متخصصان این مرکز که حاصل سال ها تجربه در ارائه خدمات زیبایی است به طور حتم برای شما مراجعین محترم راه گشا خواهد بود.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید