کاهش 35 درصدی قیمت در بازار آزاد خوردرو جدی است؟

کدخبر: ۳۴۰۷۱۱
اقتصادنیوز:رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو از کاهش ۳۵ درصدی قیمت خودرو در بازار آزاد طی روزهای اخیر خبر داد.
کاهش 35 درصدی قیمت در بازار آزاد خوردرو جدی است؟

به گزارش اقتصادنیوز، به نقل از سایت طلا؛   رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو از کاهش ۳۵ درصدی قیمت خودرو در بازار آزاد طی روزهای اخیر خبر داد.
 سعید موتمنی رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره آخرین وضع بازار خودرو اظهار کرد: بازار خودرو آرام است. تقاضایی برای خرید نیست و تنها فروشنده در بازار حضور دارد.

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو تشریح کرد: قیمت خودرو نسبت به ۲ هفته گذشته حدود ۳۵ درصد کاهش داشته است. اگر سیاست ها و برنامه های وزارت صنعت، معدن و تجارت به درستی اجرا شود در آینده نزدیک شاهد کاهش بیشتر قیمت خودرو خواهیم بود.

این مقام مسئول افزود: سیاست وزارت صمت این است که فاصله قیمت خودرو بین بازار و کارخانه به کمترین میزان خود برسد و تقاضا هم برای ثبت نام فروکش کند.

موتمنی با اشاره به آخرین وضعیت قیمت خودرو در بازار آزاد، بیان کرد: در بازار آزاد یک قیمت مصوب برای خودرو ارائه نمی‌شود و تفاوت قیمتی وجود دارد. امروز در بازار حدود قیمتی پژو ۲۰۶ تیپ ۲، ۱۱۸ میلیون تومان، پراید ۱۱۱، ۷۱ میلیون تومان، پراید ۱۳۱، ۶۶ میلیون تومان، پژو ۴۰۵، ۱۱۱ میلیون تومان، سمند ۱۱۴ میلیون تومان، دنا پلاس ۱۹۲ میلیون تومان و دنا ۱۶۷ میلیون تومان بود.

کاهش 35 درصدی قیمت خودرو در بازار آزاد

کاهش 35 درصدی قیمت خودرو در بازار آزاد

 رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو با تاکید بر اینکه قیمت ها در بازار نوسانات جزئی دارد، گفت: قیمت هایی که برای انواع خودرو اعلام شد ممکن است ۲ تا ۳ میلیون تومان تفاوت داشته باشند و نمی توان در بازار  قیمت مقطوعی را برای آن اعلام کرد. 

او با بیان اینکه مجموعه سیاست‌های دولت از ۲۲ اردیبهشت ماه امسال، توانسته بازار خودرو را آرام کند ،گفت: قیمت‌ خودرو هم اکنون به شدت افت کرده است.  ورود شورای رقابت یک ظرفیت بسیار مناسبی برای کنترل قیمت خودرو است و یک گام مثبت برای ساماندهی بازار به شمار می‌رود.

او بیان کرد: قیمت هر دستگاه پژو ۲۰۶ ظرف هفته‌های گذشته از ۱۶۰ میلیون تومان به ۱۱۸ میلیون تومان، هر دستگاه پراید ۱۱۱ از ۹۰ میلیون تومان به ۷۰ میلیون تومان، هر دستگاه پراید ۱۳۱ معادل ۸۵ میلیون تومانی به ۶۶ میلیون تومان رسیده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید