پرواز انگلیسی‌ها به ایران/تمایل کشورهای اروپایی‌ها به حضور در آسمان ایران

کدخبر: ۱۳۹۱۸۶
پس از خرید هواپیمای ایرباس، دعوت از بوئینگ به آسمان ایران، این بار نوبت به انگلیسی‌ها رسیده، تا تمایل خود را برای پرواز در آسمان ایران آغاز کنند.
پرواز انگلیسی‌ها به ایران/تمایل کشورهای اروپایی‌ها به حضور در آسمان ایران

به گزارش اقتصادنیوز، پس از خرید 118 هواپیما برای ناوگان هوای ایران، این بار از امضای یادداشت تفاهم با شرکت ملی انگلیس خبر رسیده است.
  
این درحالی است که به تازگی نیز وزیر راه و شهرسازی از دعوت بوئینگ به ایران خبرداده است، به نظر می‌رسد این روز‌ها اروپایی‌ها بیش از هر زمان دیگر  به رفت و آمد در آسمان ایران تمایل دارند.
  
با این حال وزیر راه و شهرسازی نیز بر ایجاد جاده ابریشم هوایی تاکید کرده و گفته است زمانی در ایجاد رقابت در آسمان ایران موفق خواهیم‌ شد که سهولت و دسترسی به کریدور‌ها و دالان‌های هوایی ایران را برای دنیا، همراه با امنیت و کوتاه کردن مسیرهای پروازی و کاهش قیمت ‌شده فراهم کنیم. ضمن این‌که باید برای تحقق رقابتی شدن فضای کشور در اندیشه برد- برد باشیم و تنها به منافع خود فکر نکنیم؛ چرا که ایران در برابر موقعیتی که دارد باید به مسئولیت‌های خود در قبال کشورهای همسایه واقف باشد.

به نظر می‌رسد آخوندی نه تنها می‌خواهد از جاده‌ها، مسیرهای ریلی و دریایی ایران کریدور پر رونق اقتصادی-فرهنگی بسازد، بلکه می‌خواهد آسمان ایران را که نطقه اتصال خاورمیانه و اروپا است را فعال‌تر کند.

براساس گزارش‌های موجود، ایران از جمله امن‌ترین خطوط هوایی منطقه محسوب می‌شود که به دلیل مشکلات موجود در سوریه می‌تواند محل گذر مناسبی برای سفرهای امن هوایی به شمار رود.

در این باره نیز، معاون امور بین‌الملل و عملیات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به افزایش تمایل ایرلاین‌های اروپایی برای راه‌اندازی پروازهای خود به مقصد ایران٬ از امضای یادداشت تفاهم با شرکت هواپیمایی ملی انگلیس‌ (بریتیش ایرویز) در هفته جاری خبرداد است.

محمد خداکرمی با اشاره به افزایش تمایل حضور برخی شرکت‌های هواپیمایی خارجی در ایران بر این باور است که مسئولان شرکت هواپیمایی ملی انگلیس (بریتیش ایرویز) در هفته جاری به ایران سفر می‌کنند و یادداشت تفاهم جدید بین سازمان هواپیمایی کشوری ایران با این شرکت هواپیمایی امضا خواهد شد.

وی با بیان اینکه شرکت هواپیمایی ایرفرانس (شرکت هواپیمایی فرانسه) نیز حدود دو ماه گذشته به ایران سفر کرد و یادداشت تفاهمی با سازمان هواپیمایی کشوری در زمینه برقراری پروازهای پاریس - تهران به امضا رساند، افزود: قرار است سقف پروازهای شرکت هواپیمایی لوفتهانزا در مسیر فرانکفورت-تهران افزایش یابد. ضمن اینکه پروازهای شرکت هواپیمایی کی. ال.‌ام. که از حدود ۳ سال گذشته قطع شده بود مجدد در مسیر آمستردام - تهران برقرار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه پروازهای این شرکت‌های هواپیمایی طی سه ماه نخست سال آینده افزایش یا برقرار می‌شود، افزود: علاوه بر این تعداد پروازهای شرکت هواپیمایی آلیتالیا در مسیر رم-تهران از ۴ پرواز هفتگی به ۷ پرواز هفتگی افزایش یافت و شرکت هواپیمایی ایرآسیای مالزی نیز که پروازهای آن از سال ۹۲ به مقصد ایران قطع شده بود برای برقراری مجدد پروازهای خود به ایران اعلام آمادگی کرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید