ایران هفتمین تولید کننده بزرگ چای در دنیا

کدخبر: ۱۰۵۸۶۲
ایران هفتمین تولید کننده بزرگ چای در جهان است و در سال گذشته میلادی162517 تن چای تولید کرد که تقریبا 10 درصد میزان تولید چای توسط چین بود ولی به دلیل بالا بودن مصرف چای در این کشور اسیایی ، سهم ایران در بازار صادراتی این محصول بسیار اندک است .
ایران هفتمین تولید کننده بزرگ چای در دنیا

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از دپارتمان کشاورزی امریکا، چای یکی از نوشیدنی های گرم و بسیار پر مصرف در دنیا است . این نوشیدنی که در سالهای قبل کمتر مورد استقبال مصرف کنندگان قرار داشت از سال 2010 میلادی بیش از قهوه و فراورده های ان مصرف می شود . دلیل افزایش مصرف این نوشیدنی گرم را می توان ارزشهای دارویی و تاثیرات آن روی سلامتی دانست ضمن اینکه این نوشیدنی از طعم بهتری هم برخوردار است .
رشد مصرف چای در دنیا در سالهای اخیر سبب شده است تا کشورهای تولید کننده و صادر کننده این محصول کشاورزی با بازار بسیار پررونقی مواجه باشند . در سال گذشته کشور چین بزرگترین تولید کننده چای در دنیا بود و 30 درصد از کل چای تولیدی در دنیا را به بازار مصرف دنیا عرضه کرد . این کشور را می توان از مهمترین و بزرگترین کشورهای فعال در این صنعت دانست که مساحت زمینهای زیر کشت چای در این کشور در سال 2013 میلادی نسبت به سال قبل از ان 10 درصد رشد کرده است و این نشان می دهد که چینی ها برای بدست اوردن سهم بیشتری از بازار مصرف دنیا در تلاش هستند.
در سال 2013 میلادی کشور چین به تنهایی 1640310 تن چای تولید کرد . سهم اعظم چای تولیدی در چین در بازار داخلی این کشور مصرف شد. دومین تولید کننده چای در دنیا کشور هند است این کشور در سال گذشته میلادی 966733 تن چای تولید کرد و کشور کنیا که در جایگاه سوم دنیا از نظر تولید چای قرار داشت با فالصه زیادی نسبت به چین و هند توانست 377912 تن چای را به بازار مصرف دنیا عرضه نماید . کشورهای سریلانکا و ترکیه هم در جایگاه چهارم و پنجم دنیا از نظر تولید چای قرار داشتند .

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید