منطقه یورو در حال بررسی انجام اقدامات ضربتی برای تقویت رشد اقتصادی

کدخبر: ۳۲۵۸۷۷
اقتصاد نیوز: با رشد نا امید کننده آلمان و هلند، تداوم اعتراضات به اصلاح نظام بازنشستگی در فرانسه و تشدید بحران بدهی ایتالیا، اکنون شیوع ویروس کرونا ضربه دیگری را بر اقتصادهای کم جان اروپایی وارد کرده است. وزرای دارایی ۱۹ کشور عضو منطقه یورو در نشستی مشترک با رئیس بانک مرکزی اروپا به بررسی آخرین راهکارهای تقویت رشد اقتصادی پرداختند.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا؛ اگر چه آلمان پیش تر مخالف اتخاذ سیاست های محرک بیشتر بود اما به نظر می رسد که به دنبال رشد تقریبا صفر درصدی سه ماهه قبلی و اخلال در تجارت با چین که بزرگ ترین شریک تجاری اتحادیه اروپا نیز محسوب می شود، باید منتظر سیاست های محرک بیشتری در اروپا بود.

ماریو کنتنو، وزیر دارایی پرتغال که ریاست دوره ای شورای وزیران دارایی اتحادیه اروپا را بر عهده دارد در یک کنفرانس خبری گفت: اگر چه برخی از ریسک های سال قبل نظیر ریسک های تجاری و برگزیت تا حد زیادی کاهش یافته اند اما با ریسک های جدیدی از جمله ویروس کرونا مواجه شده‌ایم و لازم است تا آماده انجام اقدامات ضربتی باشیم.

در بیانیه منتشر شده توسط وزرای دارایی منطقه یورو اعلام شده است که نیاز است در پاسخ به تهیدات کرونا سیاست های پولی تغییر کنند.

به گفته روبرتو گوالتیری، وزیر دارایی ایتالیا هنوز برای برآورد خسارت های کرونا زود است اما منطقه یورو باید پیش ازآن که دیر شود سیاست‌های محرک مالی بیشتری را برای تقویت رشد اتخاذ کند. هم چنین اولاف شولتس، وزیر دارایی آلمان نیز گفت که کشورش آماده افزایش مخارج برای مدیریت بحران جاری می‌شود.

لازم به ذکر است منطقه یورو شامل ۱۹ کشور بلژیک، آلمان، استونی، ایرلند، یونان، اسپانیا، فرانسه، ایتالیا، قبرس، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، اتریش، پرتغال، اسلوونی، اسلواکی و فنلاند است که از یورو به عنوان واحد پولی خود استفاده می‌کنند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید