شاخص بورس تهران در یک قدمی 800 هزار واحد

کدخبر: ۳۳۴۷۷۳
اقتصاد نیوز: شاخص کل بور تهران تا رسیدن به 800 هزار واحد تنها نیم درصد فاصله دارد و البته ارزش معاملات امروز بازار سهام نیز به 1 هزار میلیارد تومان رسید.
شاخص بورس تهران در یک قدمی 800 هزار واحد

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از دنیای بورس؛ شاخص کل بورس تهران امروز نیز قدرتمند به رشد خود ادامه داد. این نماگر تا ساعت ۱۲با رشد بیش از ۲۷ هزار واحدی به ۷۹۶ هزار واحد رسیده است و کمتر از ۴ هزار واحد تا ابرکانال جدید فاصله دارد. نکته جالب توجه این‌که شاخص بورس تنها ۵ روز معاملاتی در ابرکانال ۷۰۰ قرار داشت و فاصله صد هزار واحدی را با قدرت هر چه بیشتر پشت سر گذاشت.

گرچه در میانه معاملات برای لحظاتی افزایش محسوس فشار فروش را در سهام شاهد بودیم اما فشار عرضه‌ها با قدرت‌نمایی تمام و کمال نقدینگی پشت سرگذاشته شد. در حالی‌که نیم ساعت تا پایان معاملات زمان باقی است رکورد جدیدی برای ارزش معاملات خرد به ثبت رسیده است. ارزش معاملات خرد کل بازار سهام کشور از ۱۵ هزار میلیارد تومان عبور کرد.

 در رکود بازارهای رقیب مانند مسکن، ارز و سکه و همچنین در مسیر نزولی نرخ سود بانکی نقدینگی مکانی بهتر از بورس برای کسب سود پیدا نکرده است. حجم نقدینگی به حدی بالا است که حتی عرضه‌های سنگین در نمادهای بزرگ نیز مانع از صعود قیمت این نمادها نشده است. در نمادهای کوچک‌تر که عرضه سنگین سهام‌داران درصدی نیز استخوان‌بندی سهام‌داران درصدی را نیز تغییر داده است.

 ارزش صف خرید در سقف قیمتی روزانه در بازار سهام کشور به ۴ هزار میلیارد تومان می‌رسد. ارزش خرد معاملات نیز به ۱۵ هزار میلیارد تومان رسیده است. فعلا گزینه اصلاح قیمتی سهام کنار رفته است و باید منتظر روزهای آتی معاملات بود.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید