ممنوعیت واردات مهمترین عامل میلیاردی شدن خودروها

گرانترین خودروهای بازار ایران

کدخبر: ۱۵۴۷۱۵
بازار خودرو ایران در چند سال اخیر متنوع تر شده است هر چند تا رسیدن به استانداردهای جهانی فاصله زیادی دارد. به تبع این متنوع شدن، ورود خودرو لوکس به کشور نیز بیشتر شده است. هر چند به دلیل موانعی بر سر واردات وجود دارد تعریف خودرو لوکس در ایران با بقیه دنیا متفاوت شده است. برخی خودروها در ایران از نظر قیمت خودرو لوکس به حساب می آیند در حالی که با تعریف های رایج در جهان خودرو لوکس نیستند. در ادامه نگاهی داریم به گرانترین خودروهای لوکس در بازار ایران.
گرانترین خودروهای بازار ایران

به گزارش اقتصاد نیوز همانگونه که انتظارش می رود گرانترین خودرو لوکس بازار خودرو ایران به مرسدس بنز تعلق دارد. آن هم مدل S500 . مرسدس بنز اس 500 با هر تعریفی که بررسی کنید در قلمرو خودروهای لوکس قرار می گیرد و اصلی ترین ماشین تشریفات در جهان به حساب می آید. مدل 2016 این خودرو در بازار ایران به قیمت 3 میلیارد تومان قیمت گذاری شده است. البته سعی نکنید این قیمت را با فرمول تعرفه واردات و در نظر گرفتن سود منطقی توجیه کنید. چرا که این خودرو به دلل خاص بودنش به تعداد کم وارد بازار شده و همچنان قیمت نوبرانه دارد.

جایگاه دوم هم باز به مرسدس بنز S500 می رسد. البته مدل چهار نفره آن. تفاوت مدل چهار نفره با پنج نفره این است که در صندلی های عقب یک کنسول ثابت دارد و امکان نشستن بیشتر از 2 نفر در صندلی های عقب نیست. این خودرو با مدل 2015 در بازار وجود دارد و قیمتش در حدود 2 میلیارد و 600 میلیون تومان است.

جایگاه سوم به بی ام و 760Li تعلق دارد. این مدل از بی ام و که لوکس ترین مدل آن نیز به حساب می آید در بازار ایران بسیار کمیاب است. به همین دلیل قیمتش بسیار بیشتر از آن چیزی شده است که باید باشد. این خودرو در بازارهای جهانی در حدود 142 هزار دلار قیمت دارد. هر جور که حساب کنید نباید قیمتش بیشتر از یک میلیارد تومان باشد. اما در بازار ایران آخرین مدلی از آن که وارد شده یعنی مدل 2015، قیمت 2 میلیارد و 500 هزار تومانی دارد.

نمی شود در مورد خودروهای گرانقیمت بازار ایران حرف زد و از مازراتی نام نبرد. مازراتی کواتروپورته گرانترین مدل این خودرو در بازار ایران است و با قیمتی در حدود یک میلیارد و 900 میلیون تومان به فروش می رسد. کواتروپورته مدل چهار در مازراتی است. این خودرو عنوان چهارم را به خود اختصاص داده و تمامی مدل های صفر کیلومتر موجود از آن در بازار ایران 2015 هستند.

عنوان پنجم باز هم به مازراتی می رسد. مازراتی گیبلی دیگر خودرو چهار در مازراتی است که از نظر جثه از کواتروپورته کوچکتر است. این خودرو با قیمت یک میلیارد و 850 میلیون تومان عرضه می شود و البته از کمیاب های مازراتی هم در ایران به حساب می آید.

پورشه کاین توربو جایگاه ششم لیست ما را به خود اختصاص دارد. مدل های 2013 این خودرو با قیمتی در حدود یک میلیارد و 300 میلیون تومان خرید و فروش می شود. چند سالی می شود که به دلیل ممنوعیت واردات خودروهای بالاتر از 2500 سی سی، مدل های جدید پورشه کاین و پانامرا به کشور وارد نشده و این دو خودرو به دلیل افت مدل و کارکردهای بالا در حال از دست دادن جایگاه خود در باشگاه میلیاردی ها هستند.

عنوان هفتم به لکسوس LX570 تعلق دارد. این خودرو را می توان نسخه لوکس شده و شیک پوش لندکروزر به حساب آورد. لکسوس زیرمجموعه لوکس ساز تویوتا است و از همان پلتفرم لندکروزر برای ساخت لکسوس LX570 استفاده کرده است. این خودرو نیز نمونه صفر کیلومتر در بازار ایران نداشته و کم کارکردهای آن به قیمت یک میلیارد و 250 میلیون تومان دست به دست می شوند.

بی ام و i8 یکی از دیگر از خودرو های گرانقیمت بازار ایران است. هر چند در یک سال اخیر افت قیمت بسیار زیادی را تجربه کرد. مدل های 2015 آن که یک سال پیش در حدود یک میلیارد و 600 میلیون قیمت داشتند اکنون به یک میلیارد تومان رسیده اند و مدل 2016 آن با قیمت یک میلیارد و 200 میلیون تومان عرضه می شود. هر چند این قیمت ها نیز بسیار با فاصله قیمت جهانی این خودرو یکصد هزار دلاری فاصله دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید