خواص روغن خیار+طرز تهیه

کدخبر: ۱۵۹۹۶۹
یکی از خواص روغن خیار تقویت پوست های خشک است. اگر سردردتان به خاطر حرارت است میتوانید این روغن را بر گیجگاه یا بقیه جاها که درد میکند بمالید تا تسکین یابد.

 آسان طب؛ خیار یکی از میوه هایی است که خواص زیادی برای سلامتی ما دارد. برای پوست عالیست و میتوان از ان به عنوان ماسک استفاده کرد. همچنین کالری کمی دارد و در رژیم های غذایی به شدت استفاده می شود. برای کسانیکه که قندشان بالاست خیار عالیست.

ولی خب ایا میدانستید که ما چیزی به نام روغن خیار داریم که بینهایت فایده دارد ؟ در این بخش از اسان طب درباره خواص روغن خیار و طرز تهیه روغن خیار اطلاعاتی را تقدیمتان می کنیم. خیار دارای مزاج در درجه دوم سرد و تر و مغز آن لطیف تر از جرم گوشت آن است.

خواص روغن خیار

یکی از خواص روغن خیار تقویت پوست های خشک است. اگر سردردتان به خاطر حرارت است میتوانید این روغن را بر گیجگاه یا بقیه جاها که درد میکند بمالید تا تسکین یابد. برای درمان خشکی دست و صورت از این روغن استفاده کنید.

پس بیشتر از روغن خیار برای خشکی پوست و خنک شدن بدن استفاده می شود.

طرز تهیه روغن خیار

روش اول :

برای تهیه این روغن  ابتدا آب خیار را بگیرید. سپس ان را با روغن کنجد یا روغنهای گیاهی دیگر بپزید. وقتی ابش تبخیر شد روغنی ته ظرف می ماند که به ان روغن خیار می گویند.

روش دوم :

خیار را با یک چهارم وزن آن پیه قلوه گاه بز بکوبید. سپس ان را روی آتش ملایم بگذارید تا آب شود و پیه روی سطح بیاید. کم کم اب می شود . شما کم کم روغنش را بردارید. اگر کمی آب داشت مجدداً روی حرارت قرار می دهند تا فقط روغن بماند. بعد از سرد شدن باید آنرا در فریز نگه دارند. برای جلوگیری از کپک زدن بنزوآت دو سود به ترکیب اضافه نمایند.

روش سوم :

برای تهیه این نوع روغن  یک خیار متوسط بدون پوست را می‌توانند رنده کنند و با یک قاشق غذا خوری گلیسیرین با هم مخلوط کرد. سپس ان را 20 دقیقه هر شب و به مدت 7 شب، را روی پوست بگذارید. این روغن برای پوست های خشک عالیست.

امیدواریم از اطلاعاتی که در این بخش از اسان طب تقدیمتان کردیم بهره مند شده باشید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید