با ارائه بازی های خوب و گلزنی های مداوم

گوچی سومین فوتبالیست گرانقیمت ایرانی شد

کدخبر: ۱۶۶۴۸۳
مهاجم تیم ملی فوتبال ایران در این فصل ستاره تیم فوتبال هیرنفین هلندبوده است.این بازیکن با 18 گلی که تا به اینجا برای تیمش به ثمر رسانده یکی از مدعیان کسب آقای گلی لیگ هلند است.
گوچی سومین فوتبالیست گرانقیمت ایرانی شد

حتی اگر رضا قوچان نژاد نتواند آقای گل لیگ هلند شود، او را می توان محق ترین بازیکن برای تصاحب این عنوان معرفی کرد. یورگنسن در فاینورد، تیمی که 79 امتیاز کسب کرده و بخت نخست قهرمانی به شمار می رود 21 گل به ثمر رسانده. 21 گل از 83 گلی که فاینورد وارد دروازه حریفان کرده. یعنی حدود 25 درصد از گل های فاینورد را یورگنسن به ثمر رسانده.

آنطرف هیرنوین از 32 بازی تنها 43 امتیاز بدست آورده و در رده هشتم جدول رده بندی قرار دارد. این تیم 53 گل به ثمر رسانده که سهم قوچان نژاد 18 گل بوده. یعنی مهاجم تیم ملی ایران 33 درصد از گل های هیرنوین را به ثمر رسانده. حدود یک سوم گل های تیمی که ابتدای فصل برای بقا می جنگید اما با درخشش گوچی توانست مدعی حضور در پلی اف لیگ اروپا شود و حتی در مقاطعی چشم به رده چهارم جدول بدوزد.

به ثمر رساندن 18 گل در ترکیب هیرنوین بسیار ارزشمندتر از 21 گلی است که یورگنسن دانمارکی برای فاینورد وارد دروازه حریفان کرده. مقایسه خط هافبک دو تیم، بازیکنانی که برای دو مهاجم موقعیت می سازند، ارزش کار قوچان نژاد را نشان می دهد. او حتی اگر آقای گل لیگ هلند نشود ، محق ترین بازیکن برای تصاحب این عنوان محسوب می شود. آمار این را نشان می دهد اماد تعداد گل های زده نه.

البته رضا قوچان نژاد مزد عملکرد فوق العاده اش در رقابتهای این فصل لیگ هلند را گرفته و تبدیل به یکی از گرانترین لژیونرهای فوتبال ایران شد. گوچی که با قراردادی 750 هزار یورویی به هیرنوین پیوست حالا در بازار نقل و انتقالات، 2 میلیون یورو می‌ارزد. گوچی پس از سردار آزمون ۱۳ میلیون یورویی و جهانبخش ۳ میلیون یورویی، گران‌ترین بازیکن ایرانی بازار محسوب می‌شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید