واکنش حماس به ازسرگیری هماهنگی امنیتی میان تشکیلات خودگردان فلسطین و اسرائیل

کدخبر: ۱۸۸۱۵۲
حماس شروع دوباره هماهنگی امنیتی میان تشکیلات خودگردان فلسطین و اسرائیل را مردود دانست.

به گزارش ایسنا و به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، جنبش حماس هرگونه بازگشت ارتباطات و هماهنگی امنیتی میان دو طرف فلسطینی و اسرائیلی را رد کرد.

عبداللطیف القانوع، سخنگوی حماس اعلام کرد که هرگونه آغاز دوباره هماهنگی امنیتی از نظر گروه‌های فلسطینی و مردم فلسطین مردود است و فقط در جهت خدمت به رژیم صهیونیستی است و به مقاومت و ایستادگی ملت ما و آشتی ملی ضرر وارد می‌کند.

شبکه دو تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که تشکیلات خودگردان فلسطین در روزهای اخیر هماهنگی امنیتی با اسرائیل را به طور کامل دوباره آغاز کردند و این پس از بحران گیت‌های الکترونیکی‌ای بود که مقامات رژیم صهیونیستی در ورودی‌های مسجدالاقصی کار گذاشتند.

این شبکه تلویزیونی ضمن بررسی پرونده هماهنگی امنیتی میان تشکیلات خودگردان فلسطین و اسرائیل اعلام کرد که فعالیت‌های هماهنگی میان دو طرف در روزهای اخیر در همه سطوح و بدون هیچ نقصی از سرگرفته شد.

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در ژوئیه پس از بحران مسجدالاقصی از توقف ارتباطات با رژیم صهیونیستی در همه سطوح خبر داد و پس از آن ارتباطات سیاسی و امنیتی که شامل توقف هماهنگی امنیتی هم می‌شد را قطع کرد.

تشکیلات خودگردان فلسطین خواستار بازنگری و ارزیابی تمامی توافقنامه‌ها با اسرائیل، بازگرداندن شرایط به قبل از سال ۲۰۰۰ میلادی، توقف هرگونه یورش به مناطق فلسطینی، لغو نقش اداره مدنی وابسته به ارتش رژیم صهیونیستی که چند سالی است آغاز به کار کرده، انتقال اختیارات و وظایف اداره مدنی به تشکیلات خودگردان در جهت احیای هماهنگی امنیتی شد، این در حالی است که اسرائیل این درخواست‌های فلسطین را رد کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید