اگر شما هم به خوراکی های ترش علاقه دارید؛ بخوانید!

کدخبر: ۱۹۶۴۸۳
اغلب افراد با دیدن خوراکی های ترش مزه نمی توانند خودشان را کنترل کنند و حتما باید ذره ایی از آن را امتحان کنند ولی آیا می دانید افراط در خوردن "خوراکی های ترش مزه" باعث کم خونی و پیری زودرس می شود.

نمناک؛ بیشتر ما تمایل به خوردن خوراکی های ترش مزه داریم ولی بعضی از افراد با دیدن این خوراکی ها عنان از دست داده و در خوردن آن افراط می کنند بدون اینکه بدانند زیاده روی در خوردن این خوراکی های ترش مزه وخوشمزه چه عوارضی دارد. در این مطلب شما را با عوارض خوراکی های ترش مزه آشنا می کنیم.

از عوارض خوراکی های ترش مزه بیشتر بدانید

خوردن خوراکی های ترش مزه برای خیلی افراد لذت بخش است، اما باید دقت کنید که افراط در خوردن این خوراکی ها باعث پیری زودرس و کم خونی می شود. در این مقاله با جزئیات بیشتری به این مسئله می پردازیم.

یک استاد طب سنتی، درباره مزه ها و نقش آن ها در تولید اخلاط در بدن اظهار کرد:باید دانست که مزه ها در امر تولید اخلاط و نیز اشتهای به غذا همچنین در عملکرد هاضمه، نقش مؤثری دارند.

بر این اساس، برای کسانی که دچار قِلَت دَم یا کم خونی هستند, آگاهی از خواص و عملکرد مزه ها امری ضروری است زیرا بسیاری از افراد مبتلا به کم خونی به خاطر عدم آگاهی از تأثیر مزه ها، تنها به میل نفس خود توجه می کنند و با مصرف مزه های نامناسب با بیماری، موجب تشدید یا استمرار بیماری خود می شوند.

 افراط در خوردن "خوراکی های ترش مزه" باعث کم خونی و پیری زودرس می شود.

مبتلایان به چاقی ناشی از کم خونی باید از مصرف مواد غذایی ترش خودداری کنند چرا که غذاها و میوه های ترش باعث پیری زودرس می شوند. شاید این سؤال مطرح شود که چرا ترشی ها باعث بروز پیری زودهنگام می شود, در پاسخ باید گفت اسباب پیری را می توان دو امر ضعف حرارت غریزی و خشک شدن رطوبت غریزی بیان کرد.

باید دانست که افراط در مصرف خوراکی های ترش مزه، از یک سو موجب ضعف می شود و اعضای بدن را خشک می سازد و از دیگر سو، مضعف حرارت غریزی و کاهنده قوای بدن می شود و مزه ترش هر دو سبب بروز پیری را داراست.

مبتلایان به کم خونی باید در مصرف خوراکی های ترش مزه جانب احتیاط را مراعات کنند تا عوارض ناشی از آن، موجب بدتر شدن مشکل شان نشود؛مبتلایان به کم خونی، باید در مصرف خوراکی ها و نوشیدنی های ترش محتاط باشند چرا که مداومت بر خوردن آنها باعث پیری زودرس می شود.

افراط در خوردن "خوراکی های ترش مزه" باعث بالا رفتن فشار خون می شود.

خوردن خوراکی های ترش مزه و بالا رفتن فشار خون

اگر به غذاهای ترش علاقه مندیدو مبتلا به فشار خون بالا هستید باید از خوراکی ها مانند قره قروت،لواشک،آلوچه و امثال آن ها دوری کنیدخیلی از خواص میوه هایی که فیبر و رنگدانه های آنتی اکسیدانی دارند در لواشک آنها نیز می توان یافت کرد و همچنین املاح میوه ها که به این صورت در می آیند نه تنها کم نمی شود بله با جوشاندن و خشک کردن افزایش پیدا می کند. بسیاری از میوه ها و سبزی ها منبعی بسیار مهم برای دریافت ویتامین C است که بخشی از این فرآیند طی خردشدن و خشک شدن تخریب می شوند، مخصوصاً میوه ها مثل سیب که وقتی خشک می شود 100 گرم آبی که در آن وجود دارد برای تبدیل به لواشک در صورت حرارت و جوشاندن آب آن تغییر شده و بنابراین مقداری از ویتامین C در آن کاهش می یابد.خوردن لواشک و آلوچه کسی را لاغر نمی کند بلکه باعث می شود ترشح اسید معده بیشتر و غذا بهتر هضم شود و هر چقدر هضم غذا بهتر باشد جذب آن توسط بدن نیز بیشتر خواهد شد و در نتیجه با بالا رفتن وزن در افراد همراه است. قره قورت منبع خوبی برای کلسیم است اما اسدیته این خوراکی خیلی بیشتر از لواشک است و آثار تخریبش روی دندان بیشتر است. اگر روی قره قورت کمی نمک افزوده شود باعث بالا رفتن سدیم خون شده در نتیجه ابتلا به بیماری های مثل فشارخون بالا و یا افزایش دفع کلیوی کلسیم شدت می یابد و می توان ماست یا شیر را جایگزین قره قورت کنند و بیشتر به عنوان تنقلات یا چاشنی غذا استفاده کنند.

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید