واکنش حماس به مصوبات شورای ملی فلسطین

کدخبر: ۲۱۱۷۳۱
اقتصادنیوز : سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) گفت: ما نتایج غیر قانونی شورای ملی فلسطین را به رسمیت نمی شناسیم.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایرنا، پایگاه 'اخبارفلسطین' فوزی برهوم افزود: مصوبات نشست شورای ملی را که محمود عباس برگزار و سازمان آزادی بخش فلسطین را به خاطر حمایت از دیدگاه های شکست خورده خود قربانی کرد ، تفرقه افکنانه می دانیم.

وی اضافه کرد: پس از شکست تلاش ها برای اتحاد، محمود عباس گروهی را که در کف زدن مهارت دارند، جمع کرد و کمیته ای اجرایی را براساس مزاج خود و با هدف اجرای طرح های سازشکارانه از جمله طرح 'معامله قرن' تشکیل داد.

برهوم اظهار کرد: ابومازن اجرای طرح معامله قرن را با محاصره غزه، مبارزه با مقاومت، ادامه هماهنگی امنیتی با اشغالگران و جلوگیری از واکنش ساکنان کرانه باختری به اقدامات ترامپ آغاز کرده است. 

بیست و سومین شورای ملی فلسطین دوشنبه شب 10 اردیبهشت در شهر رام الله مرکز کرانه باختری برگزار شد.

عباس بدون اشاره به گروه و جناح خاص ادعا کرد: تلاش هایی برای تشکیل شورای موازی شورای ملی فلسطین در نوار غزه و خارج فلسطین صورت گرفته، اما همه آنها به شکست می انجامد.

وی با ادعای این که هستند افرادی که تمایلی به تشکیل شورای ملی ندارند، گفت: اگر این شورا تشکیل نمی شد، امید و آرزوهای فلسطین در خطر بود. 

وی با اشاره به مخالفت 'جبهه مردمی آزادی فلسطین' ، جنبش های 'حماس' و 'جهاد اسلامی' با حضور در جلسات شورای ملی افزود: درها همچنان به روی همه طرف های فلسطینی جهت مشارکت در شورای ملی باز است .

عباس از فلسطینی های ساکن نوار غزه خواست، برای حفظ نسل آینده ، کودکان را از مرز حائل، منطقه رویارویی با نظامیان صهیونیست دور نگه دارند .

وی تاکید کرد: مقاومت مسالمت آمیز مردمی همچنان فعال است، اما ما به صراحت می گوییم، کودکان را از مقابله با نظامیان صهیونیست دور نگه دارید، زیرا ما نمی خواهیم مردم معلول شوند.

عباس ادعا کرد: خوب است که مردم به خیابان ها بریزند و اعتراض کنند، اما ضروری نیست که به مرز حائل نزدیک و بر اثر شلیک گلوله کشته شوند. 

وی با اشاره به این که حماس هم پذیرفته راه پیمایی بازگشت مسالمت آمیز باشد، بار دیگر با حمل سلاح توسط فلسطینیان مخالفت کرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید