فلسطین راه حل تحمیلی آمریکا را نمی پذیرد

کدخبر: ۲۱۸۳۹۱
اقتصادنیوز:شخصیت های سیاسی، مذهبی روسیه اعلام کردند: فلسطین هیچ گاه راه حل تحمیلی آمریکا را با توجه به مواضع اسراییلی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا نمی پذیرد.

به گزاشر اقتصادنیوز؛ «روشن عباس اف» معاون اول شورای مفتیان روسیه (عالی ترین نهاد اسلامی روسیه) در گفت وگو با خبرنگار ایرنا درخصوص طرح آمریکا برای فلسطین خاطرنشان کرد: بدیهی است که راه حل های یکجانبه در مساله فلسطین هیچ نتیجه ای نخواهد داد.
وی یادآوری کرد: تصمیم اخیر آمریکا برای به رسمیت شناختن بیت المقدس پیامدهای ناگوار به همراه داشت و همان طور که سفیر فلسطین در روسیه اعلام کرده است سایر اعضای دائمی شورای امنیت نیز باید در حل مساله فلسطین مشارکت کنند.
عباس اف افزود: این کشورها باید از روند حل مساله فلسطین حمایت کنند و این واقعیت باید مورد توجه قرار گیرد که اقدامات یکجانبه هیچ نتیجه ای نخواهد داد.
«اولگ فومین» معاون مرکز روسی بیت المقدس نیز درخصوص طرح آمریکا به ایرنا گفت: ترامپ هیچ پیشنهاد معقولی نمی تواند به فلسطین ارائه کند.
وی که ریاست کمیته همبستگی روسیه با ملت سوریه را نیز برعهده دارد، خاطرنشان کرد که ترامپ فقط می تواند به فلسطین پیشنهاد کند که در برابر اسراییل سر تعظیم فرود آورد.
وی افزود: ترامپ می خواهد مسائل بیت المقدس و بازگشت فلسطینیان به کشور خود را به نفع اسراییل حل کند.
کارشناس روس تصریح کرد: فلسطین و دوستان آن هیچ گاه با چنین درخواستی موافقت نخواهند کرد، آنها قرارداد تحمیلی یکجانبه در مورد کشورشان را نمی پذیرند.
به گزارش ایرنا، آمریکا با برخی سران کشورهای عربی مانند عربستان در مورد مفاد طرحی با عنوان معامله قرن به توافق رسیده است بدون آنکه فلسطینی ها آن را پذیرفته باشند.
سایت صهیونیستی 'دبکا' درخصوص این طرح نوشته است، ترامپ در دیدارها با محمد بن سلمان ولیعهد سعودی، 'محمد بن زاید آل نهیان' ولیعهد ابوظبی، 'تمیم بن حمد آل ثانی' امیر قطر، 'عبد الفتاح السیسی' رئیس جمهوری مصر و 'بنیامین نتانیاهو' نخست وزیر رژیم صهیونیستی طی چند جلسه درباره این طرح گفت وگو و رایزنی کرده است.
سایت صهیونیستی افزود: 'رجب طیب اردوغان' رئیس جمهوری ترکیه نیز برای بررسی و رایزنی درباره این طرح، به جلسات گفت وگو دعوت شده بود، اما وی با رد آن، این طرح را 'اقدام کشنده' علیه حماس در نوار غزه خواند.
به معنای دیگر درحالی که سران کشورهای عربی به ظاهر اقدامات رژیم صهیونیستی را محکوم می کنند، پشت پرده، قدس را دو دستی تقدیم این رژیم کرده اند. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید