نایب رئیس پارلمان سوریه: مقاومت تنها راه آزادی فلسطین است

کدخبر: ۲۱۸۵۰۹
اقتصاد نیوز: نجدت اسماعیل انزور، نائب رئیس مجلس ملت (پارلمان) سوریه از مقاومت در تمامی اشکال سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و نظامی آن به عنوان تنها راه آزادی فلسطین اشغالی نام برد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا ،اسماعیل انزور اظهار داشت: اگر امت اسلامی با چالش های فراروی خود به مقابله با رژیم صهیونیستی برخیزد و حول دو محور و جریان پویا یعنی وحدت و مقاومت گردهم جمع شوند، در آن صورت به راه حل سرنوشت ساز آزاد سازی فلسطین اشغالی دست خواهند یافت.

وی تاکید کرد: رژیم صهیونیستی با توسل به زور شکل گرفته و تنها راه حل نابودی این رژیم غاصب رویارویی و مقاومت است.

نائب رئیس پارلمان سوریه از 'وحدت امت اسلامی، خنثی کردن فتنه های دشمنان، کنار گذاشتن اختلافات داخلی و مسائل حاشیه ای، اتفاق نظر و اشتراک همه مسلمانان بر سر مقابله با صهیونیسم و بازپس گیری سرزمین های اشغال شده ' به عنوان مهم ترین عناصر چنین قدرتی یاد کرد.

اسماعیل انزور افزود: جمهوری اسلامی ایران به همراه کشورهای اسلامی از جمله سوریه هر ساله در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان روز جهانی قدس را با شکوه خاصی برگزار می کند.

وی ادامه داد: ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی در کنار مردم مظلوم منطقه و فلسطین ایستاده و صهیونیسم را با همه چهره های آن از کشورش بیرون رانده است.

نائب رئیس پارلمان سوریه تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) ضربه سنگینی بر صهیونیسم و حامیان آمریکایی آنان وارد کرد.

این مقام سوری از بنیانگذار جمهوری اسلامی به عنوان شخصیتی مهم در یاری رساندن به آرمان و ملت فلسطین یاد کرد و اظهار داشت: امام خمینی (ره) از آرمان فلسطین حمایت و پشتیبانی کرد و از مسلمانان و آزادگان جهان خواست تا حول محور فلسطین گردهم جمع شوند و در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به یاری قدس و آرمان آن بپردازند.

نائب رئیس پارلمان سوریه افزود: امام راحل در مورد حقوق حقه فلسطینیان یعنی آزادسازی تمام سرزمین فلسطینی دیدگاه روشنی داشت و این نگاه همچنان موضع رسمی دولت و ملت ایران به شمار می رود.

اسماعیل انزور گفت: برخی از کشورهای اسلامی به طور تاسف برانگیز و دردناکی زمینه را برای دشمنان تاریخی خود فراهم آوردند تا با فتنه های مذهبی در میان آنان نفوذ و از خط قرمزها و امور ممنوعه تجاوز کنند.

وی در همین رابطه به عنوان مثال به ائتلاف اعلام شده میان برخی از کشورهای عربی و صهیونیسم جهانی اشاره کرده و گفت: هدف این ائتلاف آن است که نبرد اعراب با اسراییل را به رویارویی آنها با ایران و محور مقاومت تبدیل کند.

نائب رئیس مجلس ملت سوریه اظهار داشت: ائتلاف آمریکا و صهیونیسم پیامدهای حاصل از بهار عربی را به جنگ های داخلی ویرانگر در یمن، لیبی، سوریه و عراق تبدیل کرد و به همین دلیل برخی جریان های ملی، اسلامی، نیروهای مقاومت و فلسطینی را بیدار و هوشیار کرده تا با کمک و همکاری هم فرصت را از این ائتلاف جهنمی آمریکایی - صهیونیستی - وهابی بگیرند تا مبارزه را به جبهه اصلی و محل صحیح آن یعنی نبرد با صهیونیسم و حامیانش بازگردانیم. 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید