تظاهرات گروه‌های راست افراطی و ضد فاشیست در لندن برگزار شد

کدخبر: ۲۱۸۹۷۶
اقتصادنیوز: هواداران گروه‌های راست افراطی و اعضاء گروه‌های ضد نژادپرستی و ضد فاشیست انگلیس روز شنبه برای دومین بار طی یک ماه گذشته به‌صورت هم‌زمان و در میان تدابیر شدید امنیتی در لندن دست به تظاهرات زدند.
تظاهرات گروه‌های راست افراطی و ضد فاشیست در لندن برگزار شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، اعضاء گروه‌های راست افراطی که همچنین قرار است فردا (یکشنبه) تجمع دیگری را در کنار صهیونیست‌ها و در مخالفت با راهپیمایی روز قدس برگزار کنند، امروز در اعتراض به بازداشت 'تامی رابینسون' رهبر گروه افراطی لیگ دفاعی انگلیس دست به تظاهرات زدند. 

رابینسون ماه گذشته به دلیل اخلال در نظم دادگاه از سوی پلیس دستگیر و از فعالیت سیاسی منع شده است. شرکت‌کنندگان در این تجمع اعتراضی ضمن به اهتزاز درآوردن پرچم انگلیس، شعارنوشته و پارچه نوشته‌هایی را در حمایت از وی به دست داشتند.

«خیرت ویلدرز» رهبر حزب آزادی هلند، «جرارد باتون» رهبر حزب دست راستی یوکیپ انگلیس و شماری از شخصیت‌های فاشیستی در این حرکت اعتراضی که در میدان مشهور ترافلگار لندن برگزار شد، حضور داشتند.

ویلدرز در مستندی جنجالی که سال 2008 میلادی منتشرشد، ادعا های واهی علیه اسلام و قرآن مطرح کرد. او به همین خاطر تا سال 2009 از سفر به انگلیس منع شده بود اما با ارجاع پرونده خود به دادگاه تجدیدنظر، رأی صادرشده را به نفع خود تغییر داد.

هم‌زمان هواداران گروه‌های ضد فاشیست و ضد نژادپرستی با راه‌اندازی تظاهراتی اعتراضی، شعارهایی را علیه فاشیسم و نژادپرستی و نیز در حمایت از مهاجران سر دادند.

شرکت‌کنندگان در این تظاهرات همچنین شعارنوشته‌هایی را در دست داشتند که روی برخی از آن‌ها عبارت‌هایی همچون ' نه به فاشیسم'، 'نه به نژادپرستی' و 'نازیسم دیگر تکرار نخواهد شد' نوشته‌شده بود.

همچنین نیروهای ضد شورش پلیس با ایجاد حائل انسانی تلاش کردند تا مانع درگیری و برخورد میان این دو گروه شوند.

ناظران معتقدند که در پی رأی مردم انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا در همه‌پرسی سال 2016، فضای تنفر و بیگانه هراسی در این کشور به‌شدت افزایش داشته است. دو سال پیش نیز «جو کاکس» نماینده پیشین حزب کارگر با ضربات گلوله و چاقو از سوی یکی از هواداران گروه 'اول بریتانیا ' در جریان همه‌پرسی برگزیت به قتل رسید.

در همین حال کمیسیون حقوق بشر اسلامی انگلیس که برگزارکننده اصلی راهپیمایی روز قدس در لندن، نسبت به برگزاری تجمع هم‌زمان اعضاء گروه‌های راست افراطی و صهیونیستی در مراسم فردا هشدار داده است.

راهپیمایی روز جهانی قدس فردا (یکشنبه) قرار است از مقابل سفارت عربستان در لندن آغاز و به سمت خیابان دفتر نخست‌وزیری انگلیس ادامه پیدا کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید