نامه تهدیدآمیز سناتورهای آمریکا به اروپا: تحریم‌های ایران را دور نزنید

کدخبر: ۲۲۸۵۴۸
اقتصادنیوز: شماری از سناتورهای جمهوری‌خواه آمریکا در نامه‌ای به سفرای سه کشور اروپایی در واشنگتن، نسبت به دور زدن یا تضعیف تحریم‌ها علیه ایران هشدار دادند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا، آسوشیتدپرس نوشت، ۱۰ سناتور جمهوری‌خواه، روز گذشته در نامه‌ای به سفرای سه کشور اروپایی در واشنگتن نسبت به دور زدن یا تضعیف تحریم‌های آمریکا علیه ایران هشدار دادند.

این سناتورهای جمهوری‌خواه که در سال ۲۰۱۵ مخالف توافق هسته‌ای با ایران( برجام) بودند در نامه خود به سفرای فرانسه، بریتانیا و آلمان می‌گویند، کنگره ایالات متحده به هرگونه تلاشی برای دور زدن یا تضعیف تحریم‌هایی که قرار است آمریکا به دنبال خروج از توافق هسته‌ای علیه ایران اعمال کند، واکنش نشان خواهد داد.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا که از زمان کارزار انتخاباتی خود از منتقدان جدی توافق هسته‌ای با ایران بود و بارها از آن به عنوان بدترین توافق ممکن یاد کرده بود، خروج رسمی واشنگتن از برجام و بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران را اعلام کرده است.

نخستین دور از تحریم‌های آمریکا علیه ایران ۹ روز دیگر ،اجرایی می‌شود و تا زمان بازگشت همه تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران، آمریکا مصمم است که صادرات نفت ایران به صفر برساند.

در حالی‌که به دنبال خروج آمریکا از برجام ، فرانسه، آلمان و بریتانیا به همراه روسیه و چین اعلام کرده‌اند که همچنان به این توافق پایبند خواهند ماند.

با این حال متحدان اروپایی آمریکا که به دنبال حفظ توافق هسته‌ای هستند، در هفته‌های اخیر تلاش داشته‌اند که راهی برای تبادلات بانکی ایران پیدا کنند تا ایران بتواند از طریق آن به صدور نفت خود ادامه دهد.

برپایه گزارش‌های منتشر شده، یکی از این تمهیدات، نقل و انتقال مستقیم پول از سوی بانک‌های مرکزی کشورهای عضو اتحادیه اروپا با بانک مرکزی ایران است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید