تلاش اردن برای احیای مذاکرات صلح فلسطین اسرائیل

کدخبر: ۲۳۱۳۰۵
اقتصادنیوز :پادشاه اردن تاکید کرد که کشورش به حمایت از تلاش‌ها برای احیای مذاکرات صلح میان فلسطین و اسرائیل ادامه می‌دهد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  ایسنا، به نقل از النشره، عبدالله دوم، پادشاه اردن بر لزوم ادامه هماهنگی‌ها و رایزنی‌ها میان طرفین در قبال تحولات مربوط به مسئله فلسطین و قدس تأکید کرده و گفت که کشورش با تمامی امکانات خود در کنار فلسطینی‌ها برای دستیابی به حقوق قانونی و عادلانه‌شان ایستاده است.

وی تأکید کرد: مسئله فلسطین مسئله مرکزی و جوهره نزاع در منطقه است و این مسئله همواره در رأس اولویت‌های سیاست خارجی اردن بوده است.

عبدالله دوم تاکید کرد که اردن با هماهنگی با تمامی طرف‌های ذیربط، به انجام تلاش‌ها جهت از سرگیری مذاکرات میان فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها با استناد به راهکار تشکیل دو کشور و طرح صلح عربی و قطعنامه‌های سازمان ملل که بر تشکیل کشور مستقل فلسطین با پایتختی قدس شرقی تاکید دارد، ادامه می‌دهد.

وی بر اهمیت همکاری با دولت آمریکا و جامعه بین الملل برای دستیابی به چشم اندازهای سیاسی که در راستای منافع فلسطینی‌ها و حقوق مردم فلسطین باشد، تأکید کرد و گفت: مسئله قدس باید به صورت نهایی حل و فصل شود، چرا که این مسئله کلید تحقق صلح در منطقه است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید