قانونگذار اسلام‌ستیز هلندی از اقدام موهن خود صرف نظر کرد

کدخبر: ۲۳۵۶۱۶
اقتصادنیوز: گرت ویلدرز، قانونگذار اسلام ستیز هلندی اعلام کرد برنامه برگزاری رقابتی برای کاریکاتورهای موهن علیه حضرت محمد (ص)، پیامبر اسلام را از بابت وجود آنچه که او خطر خشونت علیه مردم بی گناه خواند، لغو می‌کند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، رویترز نوشت، گرت ویلدرز، قانونگذار اسلام ستیز هلندی در بیانیه‌ای گفت، او هرگز شخصا کمپینش علیه اسلام را متوقف نمی‌کند اما ریسک علیه جان بی گناهان و همچنین خطر وقوع حملات علیه هلند از بابت برگزاری این رقابت بیش از حد بالا است.

چند روز پیش پلیس هلند یک مرد 26 ساله را به اتهام تهدید به حمله علیه گرت ویلدرز در واکنش به این برنامه دستگیر کرد.

این در حالی است که در پاکستان هزاران نفر به دنبال باخبر شدن از وجود چنین برنامه‌ای در هلند علیه آن تظاهرات کردند و این تظاهرات در پاکستان تحت سازمان دهی یک حزب اسلام گرا به نام تحریک لبیک صورت گرفت.

این حزب همچنین از پاکستان و دیگر کشورهای مسلمان خواسته تمامی روابطشان با کشور هلند را قطع کنند.

در افغانستان نیز گروه طالبان از سربازان افغان خواست تا به سربازان هلندی که در ماموریت تحت رهبری ناتو در این کشور به نام ماموریت حمایت راسخ خدمت می‌کنند، به تلافی آنچه که طالبان اقدام کفرآمیز و عمل خصمانه هلند علیه تمامی مسلمانان خوانده، حمله کنند.

این بیانیه طالبان افغانستان کمی قبل از آنکه گرت ویلدرز این مسابقه را کنسل کند، منتشر شد.

در سال 2005 نیز یک روزنامه دانمارکی کاریکاتورهای موهن علیه پیامبر اسلام (ص) منتشر کرد که موجی از اعتراضات را در سراسر اسلام و چندین تلاش برای ترور سردبیر و کاریکاتوریست این نشریه را به همراه داشت.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید