نتانیاهو مدعی شد؛ تاسیسات سری هسته‌ای ایران در ترقوزآباد تهران!

کدخبر: ۲۴۱۱۸۶
اقتصادنیوز: نخست وزیر اسرائیلکه هر ساله نمایشی مضحک در مجمع عمومی سازمان ملل ارائه می کند، سخنرانی امسال خود را با ادعای کشف تاسیسات جدید هسته ای ایران توسط این رژیم آغاز کرد.
نتانیاهو مدعی شد؛ تاسیسات سری هسته‌ای ایران در ترقوزآباد تهران!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، بنیامین نتانیاهو در سخنرانی خود در سازمان ملل متحد با انتقاد از اتحادیه اروپا گفت : اروپایی ها به جای مقابله با ایران، برای حسن روحانی رئیس جمهوری این کشور فرش قرمز پهن کردند و وعده دادند که پول بیشتری به آن ها می دهند. وی خطاب به رهبران اروپا گفت: آیا از تاریخ درس نمی گیرید؟ 

نتانیاهو خطاب به کسانی که از برجام حمایت می کنند، افزود: درباره عواقب بازگشت تحریم ها اشتباه می کنند چرا که تاثیر تحریم های بازگردانده شده علیه ایران از سوی ترامپ بر اقتصاد این کشور بسیار بوده است. 

وی با نشان دادن نقشه ای گفت: امروز می خواهم از تاسیسات جدید هسته ای ایران در تهران رونمایی کنم. اینجا ظاهرا یک کارگاه قالیشویی بوده اما در واقع انبار اتمی است.

نتانیاهو مدعی شد که ایران یک انبار هسته ای در منطقه «تورقوزآباد» در جنوب تهران دارد که آن را از بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی مخفی نگه داشته است.

وی گفت که ایران از این انبار برای ذخیره تجهیزات و مواد اتمی برنامه هسته ای مخفی خود استفاده می کند و 300 تن از این تجهیزات و مواد در این انبار وجود دارد که 15 کیلوگرم از آن خارج شده است.

نتانیاهو با بیان اینکه اسرائیل اطلاعات مربوط به این انبار ادعایی را به آژانس بین المللی انرژی اتمی ارائه داده، با عصبانیت از بی تفاوتی این آژانس به ادعاهای بی اساس وی، خطاب به یوکیا آمانو رئیس آژانس گفت: کار درست را انجام دهید.

نخست وزیراسرائیل که نتوانست خشم خود از گزارش های فصلی آژانس را که همگی حاکی از پایبندی ایران به محدودیت های توافق هسته ای بوده پنهان کند، به آمانو گفت: یک بار و برای همیشه حقیقت را درباره ایران به جهان بگویید.

نتانیاهو همچنین با اشاره به نفوذ منطقه ای ایران، تهدید کرد که اسرائیلدر سوریه، لبنان، عراق و هر جای دیگر در دنیا علیه ایران اقدام می کند. 

وی با درخواست از سران کشورهای جهان برای حمایت از تحریم های آمریکا علیه ایران، گفت: اقتصاد ایران در حال رشد بود. اما الان در حال سقوط است. اگر این مقدار تاثیر کم است، تصور کنید که وقتی دور بعدی تحریم های آمریکا در ماه نوامبر (آبان ماه) اجرا شود، چه روی می دهد.

نتانیاهو مدعی شد که تنها پیامد مثبت برجام این بوده که رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی را به شکل بی سابقه ای به هم نزدیک کرده است.

این در حالی است که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز پنجشنبه ۳۰ اوت (۸ شهریور) در تازه‌ترین گزارش خود تایید کرد که ایران به تعهدات خود در چارچوب توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ پایبند است.

در گزارش تصریح شده است که بازرسان این آژانس به تمام مراکزهسته‌ای ایران که تمایل به بازدید از آن را داشته‌اند دسترسی داشتند.

آژانس بین‌المللی اتمی ضمن تاکید بر «اهمیت همکاری داوطلبانه و فعال ایران در جهت فراهم آوردن دسترسی به مراکز هسته‌ای» اعلام کرد که ذخایر اورانیوم غنی‌ شده و آب سنگین ایران به صورت جزئی در مقایسه با اردیبهشت ماه افزایش یافته است «اما این افزایش هنوز در چهارچوب برجام است.»

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پیشتر (10 اردیبهشت) نیز در شویی تبلیغاتی علیه ایران، تعدادی عکس، سی‌دی و کاغذ را نشان داد و مدعی شد که مدارک غیرقابل‌انکار از تلاش مخفیانه تهران برای ساخت بمب اتمی دارد.

نتانیاهو در برابر دوربین پخش زنده، مدعی شد که ایران پس از امضای برجام، به جهان دروغ گفته و تلاش خود برای مخفی کردن برنامه ساخت تسلیحات اتمی را تشدید کرده است.

وی با نشان دادن عکسی از یک انبار که مملو از گاوصندوق بود، مدعی شد که ایران پس از امضای برجام، مواد رادیواکتیو مربوط به این برنامه تسلیحاتی را به جایی در جنوب تهران منتقل کرده است.

نتانیاهو یک کمد پر از زونکن و کمدی دیگر مملو از سی‌دی را نشان داد و مدعی شد که 55 هزار صفحه و 183 سی‌دی مدرک مستدل از تلاش ایران برای ساخت سلاح هسته‌ای را در اختیار دارد و آن را در اختیار جامعه جهانی و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گذاشته است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید