محمود عباس پارلمان فلسطین را منحل می‌کند

کدخبر: ۲۵۵۲۶۶
اقتصادنیوز: محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین قصد دارد به زودی پارلمان فلسطین را منحل کند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری شین‌هوا نوشت، از نزدیک به سیزده سال پیش جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در شورای قانونگذاری فلسطین (پارلمان) اکثریت را در اختیار دارد، اما محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین روز شنبه اعلام کرد تصمیم گرفته است شورای قانونگذاری فلسطین را منحل کند.

حماس در واکنش به این اظهارنظر محمود عباس تاکید کرده است که وی اختیار منحل کردن پارلمان را ندارد.

جنبش حماس در انتخابات پارلمانی ژانویه سال 2006 به پیروزی گسترده ای دست یافت، اما از زمانی که حماس در ژوئن سال 2007 کنترل نوار غزه را به دست گرفت، فعالیت شورای قانونگذاری فلسطین نیز عملا متوقف شد. طبق قانون، انتخابات پارلمانی فلسطین باید هر چهار سال یک بار برگزار شود.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین روز شنبه در کنفرانسی مطبوعاتی در رام الله که به مسئله زمامداری و مبارزه با فساد اختصاص یافته بود، توافق هایی را تشریح کرد که به منظور پایان دادن به دوازده سال تفرقه میان جنبش فتح (به ریاست محمود عباس) و جنبش حماس منعقد شده است. آخرین این توافق ها اکتبر سال گذشته میان این دو گروه فلسطینی منعقد شد. اما این توافق هنوز به اجرا گذاشته نشده است و جنبش فتح مستقر در کرانه باختری رود اردن و جنبش حماس مستقر در نوار غزه یکدیگر را مانع اجرای این توافق می دانند.

از سال 2007  تشکیلات خودگردان فلسطین فقط اداره امور کرانه باختری را در دست دارد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید