نفتالی بنت مدعی شد؛

تلاش ترامپ برای تشکیل دولت مستقل فلسطین

کدخبر: ۲۵۸۲۷۵
اقتصادنیوز؛ نفتالی بنت، وزیر آموزش و پرورش اسرائیل درباره طرح ارائه شده توسط دونالد ترامپ درباره توافق اسرائیل و فلسطین موسوم به معامله قرن گفت: این طرح شامل تشکیل دولت مستقل فلسطین می شود.
تلاش ترامپ برای تشکیل دولت مستقل فلسطین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛ تارنمای روزنامه تایمز آو اسرائیل با اعلام این خبر افزود که بنت جزئیات بیشتری در مورد طرح توافق ارائه نکرد و نحوه آگاهی خود از محتویات توافق را نیز بازگو نکرد. 

بنت در مصاحبه با رادیو ارتش اسرائیل مدعی شد که این به معنی وجود یک دشمن عرب دیگر در غرب رود اردن است.

به نوشته تایمز آو اسرائیل، طرح پیشنهادی رئیس جمهور آمریکا قرار است در ماههای آینده ارائه شود. اما بعید به نظر می رسد این طرح که جزئیاتی از آن درز پیدا کرده است، مورد استقبال هر کدام از طرفین قرار گیرد.

'نیکی هیلی' سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل بدون فاش کردن جزئیاتی از معامله قرن اعلام کرده بود که این طرح بسیار متفاوت تر از طرح های پیشنهادی گذشته است و شامل بندهایی می شود که پیش از این 'غیرقابل تصور' بوده اند.

'محمود عباس' رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اخیرا مذاکره با دولت آمریکا را رد کرده و اعلام کرد: تلاش های بی فایده ای که امنیت فلسطین را هدف قرار داده باعث نمی شود که ما با طرح معامله قرن ترامپ مقابله نکنیم.

براساس طرح معامله قرن، دولت فلسطین با مرزهای موقت شامل نیمی از کرانه باختری و نوار غزه بدون قدس اشغالی می شود که بررسی مساله پناهندگان فلسطینی را نیز در برمی گیرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید