درپی لغو میزبانی مالزی برای مسابقات پارالمپیک شنا؛

ماهاتیر محمد: از اصول خود درحمایت از فلسطین بازنمی‌گردیم

کدخبر: ۲۶۵۴۸۳
اقتصادنیوز؛ ماهاتیر محمد، نخست‌وزیر مالزی در واکنش به لغو میزبانی کشورش برای مسابقات پارالمپیک شنای 2019 گفت: مالزی از اصول خود درحمایت از فلسطین بازنمی‌گردد.
ماهاتیر محمد: از اصول خود درحمایت از فلسطین بازنمی‌گردیم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛ ماهاتیر محمد نخست وزیر مالزی درپی لغو میزبانی کشورش برای مسابقات پارالمپیک شنای 2019 که قرار بود در ایالت کوچین برگزار شود ضمن انتقاد شدید از سکوت کشورهایی که خود را طرفدار آزادی می خوانند، نوشت: اسرائیل جنایتکار است و ماحق داریم که آن را محکوم کنیم و جهان نباید در قبال ظلم و جنایات اسرائیل ریاکاری کند.

 

دولت مالزی در ماه جاری اعلام کرد از ورود ورزشکاران اسرائیلی به این کشور و شرکت آنها در این مسابقات که قرار بود در روزهای 3 تا 14 مرداد 1398 (25 جولای تا 4 آگوست 2019) در شهر کوچین مالزی برگزار شود ، جلوگیری می کند.

درپی این موضوع صهیونیست ها اعلام کردند که سعی می کنند میزبانی این مسابقات را از مالزی بگیرند.

سرانجام کمیته بین المللی پارالمپیک دو روز پیش 27 ژانویه پس از یک نشست پشت درهای بسته اعلام کرد که میزبانی این دور از مسابقات را به کشور دیگری واگذار می کند.

ماهاتیر محمد پیشتر پیش بینی کرده بود که احتمالا این میزبانی از کشورش اخذ خواهد شد اما در پاسخ گفت که بگذار آنها این میزبانی را بگیرند . مالزی از اصول خود درحمایت از فلسطین بازنمی گردد.

دولت مالزی نیز در مصوبه ای اعلام کرد که دیگر میزبانی رویدادهای بین المللی را که با حضور رژیم صهیونیستی باشد برعهده نخواهد گرفت.

ماهاتیر محمد نخست وزیر مالزی روز سه شنبه در واکنش به لغو میزبانی کشورش در بلاگ خود نوشت: لغو این میزبانی در پی عدم صدور مجوز برای ورود دو نفر ورزشکار اسرائیلی لغو انجام شد.

وی با انتشار گزارشی در وبلاگ خود که در رسانه های این کشور نیز بازتاب یافت ، این اقدام را به شدت مورد تقبیح قرار داد.

وی با در گزارش مفصلی در وبلاگ خود نوشت: مالزی اسرائیل را به رسمیت نمی شناسند و با آن روابط دیپلماتیک ندارد، اجازه بازدید مالزیایی ها از اسرائیل و اسرائیلی ها از مالزی را نمی دهد. مالزی تنها کشوری است که این سیاست را دارد اما علت آن چیست؟

ماهاتیر محمد در پاسخ به این سوال تاریخ فلسطین را به طور مختصر در وبلاگش به شرح ذیل بازنویسی کرد:

- اسرائیل در مرحله نخست در یک بخش از زمین فلسطینی ها ایجاد شد. فلسطینی ها بدون هیچ گونه جبران خسارت برای زمین و خانه هایی که توسط اسراییلی ها گرفته شده بود، از فلسطین اخراج شدند.

- پس از آن اسرائیل بخش های بیشتری از سرزمین های متعلق به فلسطینی ها را به زور از فلسطینی ها گرفت و بزرگتر شد.

- به دنبال آن اسرائیلی ها شروع به شهرک سازی در زمین های فلسطینی ها بدون رضایت آنها کردند و فلسطینی ها از این شهرک ها ممنوع شدند.

- هنگامی که فلسطینیان در برابر تانک های اسرائیلی و خودروهای زرهی با سنگ مقاومت کردند ، سربازان اسرائیلی به سوی کودکان فلسطینی شلیک کردند و بسیاری از آنها را دستگیر کردند. دستگیرشدگان سالها بدون محاکمه بازداشت شدند.

- از بازداشت شدگان برای تبادل با سربازان اسرائیلی که توسط فلسطینی ها اسیر شده بودند، استفاده شد.

- نوار غزه توسط نیروهای اسرائیلی محاصره شده است. کشتی های امدادی که مواد غذایی، دارو را حمل می کردند در آب های بین المللی محاصره و بدون ارسال کمک های خود مجبور به ترک آبها شدند. در یکی از این رخدادها 10 فعال بیگناه کشته شدند. این اعمال اسرائیلی هاست که به شدت برخلاف قوانین بین المللی است.

- اسرائیل با بمب ها و موشک های خود به شهرهای فلسطینی و روستاها حمله کرده است و مدارس و بیمارستان ها در اهداف آنها نابود و بیماران و کودکان کشته و یا زخمی شده اند.

- محاصره غزه غیرقانونی است، اما هیچ کشوری اسرائیل را برای شکستن قوانین بین المللی و قوانین اخلاقی محکوم نکرده است.

- امروز اسرائیل اعلام می کند که اورشلیم پایتخت آن است و بسیاری از مردم فلسطین را به قتل رسانده یا دستگیر می کند.

- اسرائیل دیوارهای بلندی برای تقسیم روستاها و شهرهای فلسطین کشیده و آنها را از یکدیگر جدا ساخته اند. فلسطینیان نمی توانند بدون بازجویی سربازان اسرائیلی از اقوام خود دیدن کنند. فلسطینی ها مجاز به سفر در جاده های ساخته شده توسط اسرائیل در زمین های فلسطینی نیستند.

- عملیات نظامی اسرائیل هزاران نفر فلسطینی قربانی و مجروح برجای گذاشته است.

- تمام جهان می تواند بی عدالتی و سرکوب فلسطین توسط اسرائیل را ببیند. اما اسرائیل حتی از سوی افرادی که در مورد آزادی از ظلم و حاکمیت قانون صحبت می کنند، مورد انتقاد قرار نمی گیرد. اسراییل به نظر می رسد امتیاز ویژه دارد.

- اگر کسی از اسرائیل یا هولوکاست انتقاد کند، بلافاصله 'ضد یهود' نامیده می شود. گویی که این فرد اقدامی غیر انسانی یا غیر اخلاقی انجام داده است. اما اقدامات غیر انسانی آشکار اسرائیل تاکنون محکوم نشده است.

- مالزی ضد یهود نیست. اعراب نیز مردم سامی هستند. اما ما حق خود را برای محکوم کردن رفتار غیر انسانی و سرکوبگر در هر کجا، توسط هر کسی حفظ می کنیم. ما میانمار را برای سرکوب اقلیت روهینگیا محکوم کرده ایم. ما از بسیاری از کشورها و مردم برای اقدامات غیر انسانی انتقاد کرده ایم.

- مالزی ورود دو نفر از ورزشکاران اسرائیلی را ممنوع کرد، اما آمریکا، شهروندان پنج کشور مسلمان را از ورود به این کشور ممنوع کرده و قصد دارد دیواری بلندی را علیه آمریکایی هایی جنوبی ایجاد کند. مجارستان، لهستان و جمهوری چک ورود پناهندگان را ممنوع کرده اند. نخست وزیر مجارستان از پناهجویان سوری به عنوان 'مهاجمان مسلمان' نام برده است.

- اسرائیل یک دولت جنایتکار است و سزاوار محکومیت است. ما می دانیم از اسرائیل به طور قوی حمایت می شود. معتقدیم که حق داریم از ورود اسرائیلی ها به کشورمان جلوگیری کنیم. هنگامی که جهان این موضوع را نادیده می گیرد، حق داریم بگوییم جهان ریاکاری است. صحبت آنها در مورد حقوق بشر و حاکمیت قانون کلمات تو خالی است.

- ازهمه کسانی که با فلسطینی ها همدردی می کنند، می خواهیم تا صدای محکومیت اسرائیل را به جهان برسانند. استراتژی مناسبی برای اجرای عدالت برای فلسطین نیاز است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید