رهبر حزب کارگر انگلیس: کشور فلسطین را به رسمیت خواهیم شناخت

کدخبر: ۲۸۲۸۶۹
اقتصادنیوز؛ جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر (حزب اصلی مخالف دولت ترزا می) با انتقاد صریح از سکوت جامعه بین‌المللی درباره پایمال شدن حقوق مردم فلسطین وعده داد که اگر دولت حزب کارگر انتخاب شد، کشور فلسطین را به رسمیت خواهد شناخت و روی بازگشت به مذاکرات معنادار باهدف حل‌وفصل سیاسی طبق قطعنامه سازمان ملل، قوانین بین‌المللی و عدالتی که مدت‌هاست انکار شده پافشاری خواهد کرد.
رهبر حزب کارگر انگلیس: کشور فلسطین را به رسمیت خواهیم شناخت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛ «جرمی کوربین» با انتشار پیامی به شرکت‌کنندگان در تظاهرات گسترده روز شنبه به مناسبت هفتاد و یکمین سالگرد اشغال فلسطین (روز نکبت) گفت: نمی‌توانیم در برابر تداوم انکار حقوق فلسطینیان ساکت باشیم . حزب کارگر در محکوم کردن نقض حقوق مردم فلسطین و کشتار صدها تن از مردم این کشور در غزه توسط نیروهای اسرائیلی متحد است.

وی حملات هفته گذشته اسرائیل در غزه را که در جریان آن چندین فلسطینی به شهادت رسیدند ، را خطرناک خواند و افزود: این حادثه یادآور خطرات جدی ناشی از جنگ تمام‌عیار در این منطقه است.

کوربین همچنین سکوت بسیاری از دولت‌ها از جمله انگلیس را در برابر جنایت‌های اسرائیل ناامید کننده توصیف کرد و افزود: انگلیس بایستی کشته شدن فلسطینیان ازجمله کودکان، امدادگران و خبرنگاران را محکوم کند و دست از فروش سلاح به اسرائیل بکشد.

رهبر حزب کارگر بابیان اینکه «ما در کنار مردم فلسطین برای رسیدن به حقشان ایستاده‌ایم» خاطرنشان کرد: صلحی که به‌صورت پایدار ضامن برقراری امنیت و عدالت برای فلسطینیان و اسرائیلی‌ها باشد، ضروری و به نفع همه است.

وی درعین‌حال تصریح کرد که رسیدن به صلح با وجود اشغالگری و شهرک ‌سازی‌های غیرقانونی در سرزمین‌های فلسطین، اذیت و آزار مردم این کشور و اقدامات دولت اسرائیل که به‌ وضوح ناقض قوانین بین‌المللی است، قابل ‌دستیابی نیست.

کوربین همچنین گفت: اگر طرح رئیس‌جمهوری آمریکا در فلسطین، چنانچه انتظار می‌رود، تلاشی برای از بین بردن حقوق فلسطینیان بر سرزمینشان باشد، از دولت و جامعه بین‌الملل می‌خواهیم تا صریحاً با آن مخالفت کنند. صلح به قیمت از بین رفتن حقوق مردم فلسطین به دست نمی‌آید.

وی تصریح کرد، اگر دولت حزب کارگر انتخاب شد، کشور فلسطین را به رسمیت خواهد شناخت و روی بازگشت به مذاکرات معنادار باهدف حل‌وفصل سیاسی طبق قطعنامه سازمان ملل، قوانین بین‌المللی و عدالتی که مدت‌هاست انکار شده پافشاری خواهد کرد.

هزاران تن از مسلمانان، طرفداران فلسطین و فعالان گروه‌های مدنی در انگلیس عصر شنبه در آستانه هفتاد و یکمین سالگرد اشغال فلسطین (روز نکبت)، در خیابان‌های لندن راهپیمایی کرده و خواستار آزادی سرزمین‌های اشغالی شدند.

در این حرکت اعتراضی که تعدادی از نمایندگان مجلس انگلیس و همچنین عهد تمیمی دختر نوجوان فلسطینی که به‌صورت یک سرباز اسرائیلی سیلی زده بود، حضور داشتند، شرکت‌کنندگان پرچم فلسطین را به اهتزاز درآورده و شعارهایی را در محکومیت جنایت‌های اسرائیل، به‌ویژه حملات اخیر تل‌آویو در نوار غزه سر دادند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید