افشای فهرست ترور امارات

کدخبر: ۳۰۵۰۷۳
اقتصادنیوز: سازمان حقوق بشری رایتس رادار (Rights Radar) مستقر در آمستردام هلند با انتشار گزارشی اعلام کرد که امارات متحده عربی ظرف چهار سال گذشته در ترور ۴۵۱ یمنی دست داشته است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، پایگاه خبری الخلیج الجدید، در گزارش سازمان حقوق بشری رایس رادار که روز جمعه (به وقت محلی)‌ منتشر شد،‌ آمده است: یمن از آغاز عملیات ائتلاف سعودی که امارات متحده عربی نیز در آن مشارکت داشته، شاهد زنجیره ای از ترورها بوده؛ به طوری که شمار آن در طول چهار سال گذشته به ۴۵۱ مورد رسیده است.

این نهاد حقوق بشری در گزارش خود افزوده است: از سپتامبر ۲۰۱۴ تا جولای ۲۰۱۹ تعداد ۱۱۸ غیر نظامی و ۳۳۲ نیروی نظامی و امنیتی در یمن ترور شده اند.

رایتس رادار از دولت یمن خواسته تا از دولت آمریکا بخواهد در خصوص ادعای رسانه های این کشور مبنی بر انجام ترورها توسط سربازان سابق آمریکایی که به عنوان مزدور به خدمت گرفته می شوند، توضیح دهد.

این سازمان حقوق بشری همچنین بر لزوم آغاز تحقیقات بین المللی در این باره که دولت امارات متحده عربی از مزدوران خارجی برای انجام ترورها در عدن استفاده کرده، تأکید کرده است.

رایتس رادار همچنین از ائتلاف سعودی خواسته تا موضع گیری شفافی در خصوص اجرای این ترورها در مناطقی که تحت کنترل آن ها در یمن بوده، اتخاذ کند.

عربستان و امارات که از کشورهای فعال در ائتلاف عربی بودند و از ۲۶ مارس ۲۰۱۵ (ششم فروردین ۹۴) با ایجاد این ائتلاف مبهم به بهانه بازگرداندن منصور هادی، یمن را هدف حملات خود قرار داده اند، اکنون پس از گذشت بیش از چهار سال نه تنها هیچ دستاوردی کسب نکرده و به اهداف خود نرسیده اند، بلکه به جان هم افتاده و به عقیده کارشناسان، دیگر چیزی از این ائتلاف باقی نمانده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید