هنیه از اردوغان به خاطر حمایت از فلسطین در مجمع عمومی سازمان ملل تقدیر کرد

کدخبر: ۳۰۴۸۰۲
اقتصادنیوز؛ رئیس دفتر سیاسی حماس از رئیس جمهور ترکیه بابت اظهاراتش در حضور رهبران جهان در مجمع عمومی سازمان ملل تقدیر و تشکر کرد.
هنیه از اردوغان به خاطر حمایت از فلسطین در مجمع عمومی سازمان ملل تقدیر کرد

به‌گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) در پیامی اظهار کرد: همراه با مردم فلسطین در داخل و خارج و با توجه و احترام کامل اظهارات شما در هفتاد و چهارمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل برای حمایت از فلسطین و اراضی اشغالی و مردم پایدار آن و نیز سخنانتان در حمایت از شهر قدس و مسجد الاقصی و نیز ارائه نقشه فلسطین و نمایش تغییرات آن در برابر رهبران جهان را دنبال کردیم.

هنیه در ادامه گفت: مردم فلسطین به این نطق تاریخی و شجاعانه که سیاست مجرمانه اشغالگران اسرائیلی علیه اراضی فلسطین و فلسطینی‌ها در طول ۷۰ سال گذشته را افشا کرد و موضعگیری‌های خاموش و ناکام کشورها در برابر نقض حقوق و اصول ملی فلسطین را رسوا ساخت، افتخار می‌کنند.

رئیس دفتر سیاسی حماس افزود: با این سخنرانی افکار عمومی جهان اسلام را منعکس کردید و از زبان مردم کشورهای اسلامی مظلوم جهان از جمله فلسطین و مساله آن صحبت کردید.

وی در پایان بار دیگر از رئیس جمهور، دولت و مردم ترکیه برای این موضعگیری شرافتمندانه و نقش برجسته آنها در حمایت از فلسطینی‌ها و سرزمین و مقدسات آنها تقدیر و تشکر کرد.

اردوغان در سخنرانی روز سه‌شنبه خود در مجمع عمومی سازمان ملل اجرای قطعنامه‌های این سازمان و شورای امنیت در ارتباط با رژیم صهیونیستی را خواستار شد و گفت: اگر این قطعنامه‌ها اجرا نشوند، پس این سازمان چه فایده‌ای دارد؟ من سوال می‌کنم اسرائیل کجاست؟ اسرائیل شامل کدام مناطق می‌شود؟ اسرائیل در سال ۱۹۴۷ کجا بوده؟ در سال ۱۰۴۹ و سال ۱۹۶۷ کجا بوده و اکنون کجاست؟

او در ادامه نقشه‌هایی از منطقه را نشان داد و گفت: سال ۱۹۴۷ تقریبا چیزی به اسم اسرائیل وجود نداشته و منطقه در کل فلسطین بوده است، پس از تصمیم برای تقسیم در همان سال، فلسطین رو به کاهش رفت و اسرائیل تا سال ۱۹۶۷ گسترش یافت.

رئیس جمهور ترکیه افزود: در شرایط فعلی فلسطین تقریبا وجود ندارد و کل منطقه تقریبا  از آن اسرائیل است، آیا اسرائیل سیر می‌شود؟ نه، در حال حاضر برای مصادره آنچه باقی مانده تلاش می‌کند.

 وی تاکید کرد: موضعگیری ترکیه نسبت به مساله قدس روشن است، آنکارا راه‌حل را در تشکیل کشور مستقل فلسطین بر اساس مرزهای ۱۹۶۷ و پایتختی قدس شرقی می‌داند.

اردوغان ادامه داد: طرح صلح دیگری به جز این هرگز عادلانه و قابل قبول نبوده و شانسی برای اجرا نخواهد داشت.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید