10 هواپیمای جنگنده برتر جهان + عکس و جزئیات

کدخبر: ۱۷۰۶۴۱
هواپیماهای جنگی در دنیا دارای تنوع های بسیار زیادی است. در این مطلب به بررسی ۱۰ هواپیمای جنگی برتر و قدرتمند ترین هواپیماهای جنگی در دنیا می پردازیم.
10 هواپیمای جنگنده برتر جهان + عکس و جزئیات

به گزارش کلیک هواپیماهای جنگی یکی از استراتژی های قوی برای هر دولت برای جنگ است، هواپیماهای جنگی با کیفیت اکثراً متعلق به کشورهای روسیه و آمریکا هستند، در این مطلب ۱۰ هواپیمای برتر جنگی از سراسر دنیا معرفی شده اند که این هواپیماها در دنیا به برترین و قدرتمندترین تبدیل شده اند. این فهرست از 10 به 1 مرتب شده است.

 

۱۰- Mikoyan MiG-31 روسیه

قدرتمندترین هواپیماهای جنگی دنیا

Mikoyan MiG-31 یک هواپیمای رهگیر است و از سریع ترین جنگنده های جهان است. این هواپیمای جنگی در طی سال های ۱۹۹۴-۱۹۷۵ توسط میکویان طراحی شده است. این هواپیما در حال حاضر در نیروی هوایی روسیه و قزاقستان استفاده می شود. این هواپیمای جنگی برای اولین بار در ۱۶ سپتامبر ۱۹۷۵ پرواز کرد، بیشترین سرعت این هواپیما در بالاترین ارتفاع ۳۰۰۰ کیلومتر بر ساعت است.

۹- F-16 Fighting Falcon، آمریکا

قدرتمندترین هواپیماهای جنگی دنیا

F-16 Fighting Falcon یک جنگنده بسیار سبک است که از مدل قبلی خود یعنی F-15 نیز سبک تر است. این هواپیما در سال ۱۹۷۳ ساخته شده است و اولین پرواز آن نیز در سال ۱۹۷۴ صورت گرفته است. این جنگنده توسط نیروی هوایی ۲۵ کشور استفاده شده است و حداکثر سرعت آن ۱۴۷۰ کیلومتر بر ساعت است.

۸- Saab JAS 39 Gripen، سوئد

قدرتمندترین هواپیماهای جنگی دنیا

Saab JAS 39 Gripen یک هواپیمای جنگنده چند منظوره است که توسط کمپانی ساب توسعه یافته است. این هواپیما بسیار سبک وزن است و یک هواپیمای جنگی تک موتوره است. این هواپیمای جنگی از آخرین فناوری های روز بهره برده است و ماموریت هایی نظیر دفاع هوایی، رهگیری، حمله زمینی و شناسایی را انجام می دهد. این هواپیما توانایی حمل بار با وزن حداکثر ۱۴۰۰۰ کیلوگرم را دارد و با سرعت ۳۳۰۴ کیلومتر بر ساعت حرکت می‌کند اولین باری که با استفاده از این هواپیما جابه‌جا شده است در ۹ دسامبر ۱۹۸۸ بوده است و در نیروی هوایی سوئد، آفریقای جنوبی، جمهوری چک و نیروی هوایی مجارستان از این هواپیما استفاده شده است.

۷- Boeing F/A – ۱۸ E/F Super Hornet، آمریکا

قدرتمندترین هواپیماهای جنگی دنیا

بوئینگ Boeing F/A – ۱۸ E/F Super Hornet یک جنگنده چند منظوره است که توسط مک دائل داگلاس طراحی و ساخته شده است. این هواپیمای جنگی در سال ۱۹۹۵ تولید شد و اولین پرواز آن در ۲۹ نوامبر ۱۹۹۵ صورت گرفت…در حاضر آمریکا و نیروی دریایی استرالیا از این جنگنده استفاده می کنند. کشور آمریکا چیزی برابر با ۴۸۰۹ بیلیون دلار صرف ساخت این هواپیما کرده است و این قیمت نشان می دهد که ساخت این هواپیما برای این کشور تا چه اندازه مهم بوده است. حداکثر سرعت این هواپیما ۱۹۱۵ کیلومتر بر ساعت است و میزان صعود این هواپیما نیز ۴۴٫۸۸ فوت در دقیقه است.

۶- F-15 Eagles، آمریکا

قدرتمندترین هواپیماهای جنگی دنیا

F-15 Eagles یک جنگنده برتر است که در تاریخ ۹ ژانویه ۱۹۷۶ برای اولین بار پرواز کرده است. این هواپیمای جنگنده دارای موتور دوگانه است. در حال حاضر کشور هایی مانند ژاپن، اسرائیل، عربستان صعودی از این جنگنده برخوردار می باشند و آمریکا این جنگنده را به کشور های ذکر شده صادر می کند. حداکثر سرعت این هواپیما ۱۴۵۰ کیلومتر بر ساعت است.

۵- Dassault Rafale فرانسه

قدرتمندترین هواپیماهای جنگی دنیا

Dassault Rafale یک جت چند منظوره است که در لیست ۱۰ جنگنده برتر قرار دارد، این جنگنده توسط کمپانی حمل و نقل هوایی داسو ساخته شده است. این هواپیمای جنگی یک هواپیمای دو موتوره است و یکی از بهترین هواپیماهای جنگی تاریخ شناخته شده است. این هواپیما می تواند به صورت هم‌زمان ۴۰ هدف را شناسایی کند و ۴ هدف را به صورت هم‌زمان منفجر کند. این هواپیمای جنگی در حال حاضر در نیروی هوایی فرانسه، قطر، هند و مصر استفاده می شود. در سال ۲۰۱۶ نسخه جدیدی از این هواپیمای جنگی بازسازی شده است. حداکثر سرعت آن نیز ۱۳۹۰ کیلومتر بر ساعت است.

۴-Eurofighter Typhoon، اتحادیه اروپا

قدرتمندترین هواپیماهای جنگی دنیا

این جنگنده از پیشرفته ترین جنگنده ها است و یک جنگنده چند منظوره است.۴ کشور اروپایی یعنی انگلستان، آلمان ایتالیا و اسپانیا در ساخت این جنگنده همکاری داشته اند. اولین پرواز جنگنده Eurofighter Typhoon در سال ۱۹۹۴ صورت گرفته است و حداکثر سرعت این جنگنده نیز ۱۴۷۰ کیلومتر بر ساعت است.

۳- F-35 Lightning II، آمریکا

قدرتمندترین هواپیماهای جنگی دنیا

F-35 یک جنگنده فوق‌سریع است که از جمله جنگنده های چند منظوره است، این جنگنده توسط لاکهید مارتین ساخته شده است، اولین پرواز آن در ۱۵ دسامبر ۲۰۰۶ صورت گرفته است. از مصرف کنندگان این جنگنده می توان به نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا و انگلیس را نام برد. این سلاح یکی از گران ترین سلاح‌های نظامی در طول تاریخ است که هزینه خرید آن چیزی برابر با ۱۶۳ بیلیون دلار بوده است.

۲- Sukhoi Su-35، روسیه

قدرتمندترین هواپیماهای جنگی دنیا

سوخو SU-35 از پیشرفته ترین جنگنده های هوایی است که در انجمن Komsomolsk طراحی و ساخته شده است. این جنگنده چند منظوره از بسیاری از جهات ممتاز و برتر است. اولین پرواز این جنگنده در ژوئن ۱۹۸۸ صورت گرفته است. هزینه تخمین زده شده برای ساخت این جنگنده ۴۰ تا ۶۰ بیلیون دلار است. این جنگنده می تواند حداکثر وزن ۸۰۰۰ کیلوگرم را حمل کند و موتور های قدرتمند این جنگنده در پرواز های طولانی بسیار مناسب عمل می کند.

۱- F-22، آمریکا

قدرتمندترین هواپیماهای جنگی دنیا

برترین جنگنده این لیست F-22 است که تولید ایالات متحده آمریکا است که توسط لاکهید مارتین طراحی شده است. این هواپیمای جنگی دارای دو موتور است و از نسل هواپیماهای مافوق صوت است و دارای قابلیت مانور جنگی نیز می باشد. اولین پرواز F-22 در ۷ سپتامبر ۱۹۹۷ صورت گرفته است و هزینه ساخت آن نیز چیزی برابر با ۱۵۰ میلیون دلار برآورد شده است. حداکثر سرعت این هواپیما ۱۹۶۳ کیلومتر بر ساعت است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید