به گزارش اکوایران؛ براساس داده های اعلام شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت در مدت زمان مورد بررسی و از میان 12 محصول منتخب 7 محصول افت تولید داشتند و بالاترین رشد تولید در 10 ماه سال 1400 نسبت به 1399 مربوط به «شمش آلومینیوم» می شود که رشدی 25.8 درصدی داشته است و سایر محصولات منتخب این بخش در این مدت رشدی کمتر از 25 درصد را ثبت کرده اند. در مدت زمان مورد بررسی «چینی بهداشتی» با افت 18.7 درصد بیشترین افت تولید را به خود اختصاص داده است.

روندی که از رشد کم رمق محصولات معدنی در این مدت حکایت دارد. از سوی دیگر براساس داده های اعلام شده در سال 1399 در میان محصول منتخب معدنی 4 محصول از میان 12 محصول افت تولید داشته اند این در حالی که در 1400 این افت به 7 محصول رسید از 12 محصول منتخب رسیده است. روندی که از پس رفت تولید محصولات منتخب معدنی حکایت دارد.

معدن 2

وضعیت منتخب ها در 1400 نسبت 1399

مقایسه روند رشد تولید محصولات منتخب معدنی در سال های 1399 و 1400 نشان از آن دارد که در این دوره زمانی نیز «شمش آلومینیوم» همچنان بیشترین رشد تولید را داشته و «شیشه جام» نیز توانسته جایگاه خود را حفظ کند. حفظ وضعیت این دو محصول در حالی است که «ظروف چینی» در مدت زمان مورد بررسی توانست افت تولید سال 99 را جبران کند و رشد تولید را در 10 ماهه 1400 ثبت کند.«شیشه جام» نیز خود را از مرز رکود خارج کرد و در مدت زمان مورد بررسی در سال گذشته به رشد تولید رسید. در مجموع می توان گفت در مدت زمان مورد بررسی «شمش آلومینیوم»، «کاتد مس» و «شیشه جام» همچنان سال 1399 شکل صعودی خود را حفظ کرده اند.   

اما چه محصولاتی در این مدت تغییر وضعیت داده اند و شکل نزولی به خود گرفتند. ارزیابی های صورت گرفته نشان دهنده آن است که در مدت زمان مورد بررسی «محصولات فولادی»، «فولاد خام»، «کنسانتره ذغال سنگ» و «سیمان» در میان محصولاتی قرار داشته اند که در مدت زمان مورد بررسی تولید آنها تغییر کرده و از رشد تولید به افت رسیده اند.  

معدن 1