نخستین کنفرانس مطبوعاتی رئیس جمهوری منتخب آمریکا برگزار شد

ترامپ متهم می کند!

کدخبر: ۱۵۸۳۰۸
اولین کنفرانس مطبوعاتی دونالد ترامپ برای او به کارزار سختی با خبرنگاران تبدیل شد. رئیس جمهور منتخب آمریکا خیلی زود فهمید که ماه عسل پیروزی در انتخابات به پایان رسیده و از این پس به سوالات سختی در برابر افکار عمومی پاسخ دهد. کنفرانس مطبوعاتی دونالد ترامپ آنجا به اوج خود رسید که او دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی آمریکا را به انجام رفتارهایی شبیه به رفتار دستگاه امنیتی آلمان نازی تشبیه کرد.
ترامپ متهم می کند!

به گزارش اقتصادنیوز ، آژانس های اطلاعاتی آمریکا اعلام کرده اند به اطلاعاتی دست یافته اند که نشان می دهد ، روسیه به مدارکی در زمینه مسائل مالی و خصوصی دونالد ترامپ دست یافته است که می تواند باعث رسوایی او شود. این مدارک اگر چه به طور مستقل توسط سازمان های اطلاعاتی آمریکا تایید نشده اما آنها گفته اند که منابع مطمئنی آنها را تایید کرده اند. این مدارک در اختیار ترامپ و باراک اوباما قرار گرفته است.

انتشار همین اخبار و سوالات خبرنگاران در مورد آن بود که خشم رئیس جمهوری منتخب آمریکا را برانگیخت و به جای پاسخ روشن، آژانس های اطلاعاتی آمریکا را متهم کرد. ترامپ همچنین تلویحا آژانس‌های اطلاعاتی را مسئول انتشار این پرونده‌ ها دانست و رفتار آنها را شبیه رفتار دستگاه امنیتی آلمان نازی توصیف کرد.

گزارش‌های تایید نشده‌ای که درباره این پرونده در رسانه‌ها منتشر شده نشان می‌دهد که از این اطلاعات می‌تواند علیه ترامپ استفاده شود. برخی نیز وجود این اطلاعات را عامل نرمش ترامپ در برابر روسیه به حساب آورده اند.

ترامپ با جعلی خواندن این گزارش ها گفت که در دوران زمامداریش، روسیه، چین و البته دیگر کشورهای جهان در مقایسه با دولت قبل احترام بیشتری برای آمریکا، قائل خواهند بود.

در همین حال دولت روسیه گزارش‌ها در مورد در اختیار داشتن اطلاعاتی قابل بهره برداری علیه دونالد ترامپ، رئیس جمهور منتخب آمریکا را رد کرده است. روسیه هدف از انتشار چنین گزارش‌هایی را تلاش برای متشنج کردن روابط بین دو کشور خوانده است.

رئیس جمهوری منتخب آمریکا همچنین به سوالاتی در مورد عدم تداخل تجارت و سیاست در دوران زمامداریش پاسخ داد. ترامپ گفت که دو پسرش شرکت های وی را اداره خواهند کرد و در مورد معملاتشان با وی صحبت نخواهند کرد. او گفت که قادر است کشور و امور تجاریش را با هم اداره کند اما تاکید کرد اما « نمی‌خواهم این کار را انجام دهم».

ترامپ در تایید این تصمیمش گفت که به تازگی یک معامله ۲ میلیارد دلاری را در دوبی رد کرده است که این نکته به گفته وی نشانگر آن است که وی در خصوص کسب و کار و تجارتش، دیگر فعالیتی ندارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید