بهانه تکراری پاکستان درباره خط لوله صلح

کدخبر: ۱۰۲۶۹۳
وزیر نفت پاکستان بار دیگر تحریم ها را بهانه عدم انجام تعهدات کشورش در خط لوله صلح عنوان کرد و گفت: اسلام آباد در حال کار بر روی راه هایی برای احیای پروژه خط لوله انتقال گاز ایران به این کشور است.
بهانه تکراری پاکستان درباره خط لوله صلح

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از نیوز اینترنشنال، شاهد خاقان عباسی، وزیر نفت پاکستان با بهانه قرار دادن دوباره تحریم‌ها گفت: برای واردات گاز طبیعی از ایران تحریم‌های بین‌المللی وجود دارد.

او به جریمه اخیر 9 میلیارددلاری بانک فرانسوی پاریباس به عنوان نمونه نقض تحریم‌های آمریکا اشاره کرد و افزود: پاکستان در حال کار بر روی راه‌هایی برای احیای پروژه خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان است.

این مقام پاکستانی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا خط لوله انتقال گاز ایران که هنوز احداث آن آغاز نشده و به ضرب‌الاجل دسامبر 2014 نزدیک می‌شود، واقعاً در دستور کار دولت پاکستان قرار دارد، گفت: پاکستان به خط لوله آی‌پی متعهد است.

به گزارش خبرگزاری فارس، او تاکید کرد: ما به گاز احتیاج داریم و گاز را می‌خواهیم.

به نوشته این گزارش، بهرغم اشتیاقی که دولت‌های پاکستان برای این پروژه ابراز می‌کنند، هیچ دولتی نتوانسته است آن را به پیش ببرد. پاکستان روزانه با کمبود حدود دو میلیارد فوت مکعب گاز طبیعی مواجه است.

اسلام‌آباد به ایران اعلام کرده است که لوله‌گذاری 711 کیلومتر از این خط لوله از گوادر تا نواب شاه را به عنوان بخشی از پروژه واردات ال‌ان‌جی انجام می‌دهد و هر زمان که تحریم‌های آمریکا علیه ایران برداشته شود، این خط لوله را 70 کیلومتر تا مرز ایران ادامه خواهد داد.

عباسی توضیح داد: هر زمانی که تحریم‌های آمریکا برداشته شود، خط لوله نواب شاه -گوادر به خط لوله ایران در مرز دو کشور متصل خواهد شد.

وزیر نفت پاکستان افزود: یکی از مقامات وزارت نفت پاکستان در ماه جاری به ایران سفر خواهد کرد تا به مقامات ایرانی اطمینان دهد که اسلام‌آباد در مورد خط لوله آی‌پی جدی است اما به علت تحریم‌های اقتصادی علیه ایران، این پروژه را آغاز نمی‌کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید