در گفت وگو با اقتصادنیوز اعلام شد:

اتاق مشترک ایران و آمریکا در واشنگتن آغاز به کار کرد

کدخبر: ۱۰۵۴۳۱
عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی تهران از دریافت نامه ای خبر داده که گویای راه اندازی اتاق بازرگانی مشترک ایران و آمریکا در واشنگتن است.
اتاق مشترک ایران و آمریکا در واشنگتن آغاز به کار کرد
ندا کمرئی:

در حالی که پس از روی کار آمدن دولت یازدهم و مذاکرات ژنو زمزمه‌هایی مبنی بر راه‌اندازی اتاق مشترک بین دو کشور ایران و آمریکا مطرح شد و هنوز عملی نشده، این بار خبر‌ها حاکی از این است که اعضای اتاق مشترک این دو کشور در واشنگتن برای برقراری ارتباط با تجار ایرانی پیش قدم شده‌اند.

تا پیش از این، هرچند برخی نمایندگان بخش خصوصی در اتاق بازرگانی ایران، اظهار تمایل کرده‌اند که اتاق مشترک بین دو کشور ایران و آمریکا راه‌اندازی شود اما به گفته آنها، راه‌اندازی این اتاق مشترک منوط به اجازه وزارت امور خارجه دو کشور است.

حال به نظر می‌رسد این تمایل در بین تاجران ایرانی و آمریکایی و حتی تاجران ایرانی مقیم در کشور آمریکا تا جایی پیش رفته که یکی از اعضای هیات رئیسه اتاق بازرگانی تهران از دریافت نامه‌ای خبر داده که گویای راه‌اندازی اتاق بازرگانی مشترک ایران و آمریکا در واشنگتن است.

این نامه از سوی یک ایرانی مقیم کشور آمریکا ارسال شده که مدعی راه‌اندازی این اتاق بازرگانی مشترک شده و در آن از حمید حسینی، خزانه‌دار اتاق بازرگانی تهران دعوت کرده که از این اتاق بازدید کند.

عضو هیات رئیسه اتاق تهران در این مورد به «اقتصادنیوز» گفت: دیروز یک ایمیل از اتاق بازرگانی ایران و آمریکا در واشنگتن دریافت کردم که نوشته بود، این اتاق با مجوز وزارت دارایی تاسیس شده و فرد ارسال‌کننده نامه عضو اتاق بازرگانی آمریکا (USCC) و آماده برقراری ارتباط بهتر با همتایان آمریکایی است.

حمید حسینی ادامه داد: رسما از من برای بازدید از اتاق بازرگانی آمریکا در واشنگتن دعوت و اعلام کرده در صورتی که قصد تجارت با شرکت‌های آمریکایی دارم این اتاق هماهنگی لازم جهت صدور ویزا را به‌عمل خواهد آورد.

وی تصریح کرد: من این نامه را به بعضی از دوستان در ایران و آمریکا ارسال کردم تا از اعتبار آن مطمئن شوم و تاکنون مطالبی در رد و تائید آنان دریافت نکرده‌ام.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید