رونمایی از 4G ایرانسل در 9 شهر

کدخبر: ۱۰۷۷۰۸
مدیرعامل شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل گفت: 9 شهر ارومیه، بابل، تبریز، تهران، قزوین، قم، کرج، مشهد مقدس و همدان با 50 درصد پوشش جمعیتی تحت پوشش شبکه نسل چهارم تلفن همراه ایرانسل قرار گرفتند.
رونمایی از 4G ایرانسل در 9 شهر

به گزارش «اقتصاد نیوز» علیرضا قلمبر دزفولی صبح امروز در مراسم بهره‌برداری رسمی و تجاری از شبکه نسل چهارم تلفن همراه ایرانسل در سراسر کشور افزود: تا پایان سال جاری پوشش 4G تمام مرکز استان‌های کشور تکمیل می‌شود و این درحالی است که طبق تعهدات سال اول پروانه نسل چهارم ایرانسل، باید پنج مرکز استان با حداقل پوشش جغرافیایی 10 درصدی شهرهای تحت پوشش و حداقل پوشش جمعیتی پنج درصد در کشور تحت پوشش 4G قرار بگیرند.

وی اظهار داشت: درحال حاضر، سرویس نسل سوم ایرانسل  در 75 شهر در تمامی 31 استان کشور راه اندازی شده است و همزمان با نسل 3، فعالیت روی ارایه نسل 4 آغاز  شد که به فاصله اندکی پس از راه اندازی رسمی نسل 3، موفق شدیم نسل 4 اینترنت همراه را نیز برای اولین بار در کشور عرضه کنیم.

دزفولی افزود: پس از آغاز به کار ارایه سرویس نسل 4 در 29 آبان ماه از شهر مشهد مقدس و به دنبال راه‌اندازی این سرویس در 10 آذر ماه در شهر کرج، امروز خدمات نسل 4 به طور گسترده در سطح کشور به صورت رسمی و تجاری راه‌اندازی می‌شود.

دزفولی افزود: نسل چهارم، کیفیت متمایزی از خدمات دیتا را در اختیار کاربران قرار می دهد، به طوری که در این شبکه سرعت دانلود بین 10 تا 40 مگابیت بر ثانیه، سرعت آپلود یک تا 15 مگابیت بر ثانیه و مدت زمان پاسخگویی 50 تا 150 مگابیت بر ثانیه است و دامنه کاربرد گسترده‌تری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که از جمله آنها حوزه‌های آموزش، حمل و نقل، خدمات مبتنی بر مکان، سرگرمی و سلامت هستند.

وی گفت: درحال حاضر ۳۳۱ شبکه LTE در ۱۱۲ کشور جهان و 603 شبکه نسل سوم در ۲۱۶ کشور جهان به صورت تجاری راه‌اندازی شده است.

دزفولی درباره ویژگی‌های مودم‌های همراه نسل سوم و چهارم عرضه شده از سوی ایرانسل نیز گفت: این مودم‌ها قابلیت اتصال به شبکه‌های GPRS، EDGE، 3G  و 4G، صفحه نمایشگر، پنل ارسال و دریافت پیام کوتاه، قابلیت اتصال به اینترنت از طریق کابل USB، قابلیت اتصال به Wi-Fi و قابلیت اتصال به کارت حافظه را دارند و برخی از مدل‌های آن قابلیت اتصال به اینترنت از طریق کابل Rj 45، قابلیت استفاده به عنوان شارژر موبایل و پنل مدیریت مصرف دیتا دارند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید