حسن روحانی در همایش مبارزه با فساد:

اجتماع پول، تفنگ و رسانه فسادآور است / عده ای به نام کار خیریه تابلو می زنند و زیر آن تابلو به فساد می پردازند

کدخبر: ۱۰۷۹۰۰
رئیس جمهوری با بیان سخنانی هشدارآمیز درباره گسترش فساد در جامعه و دستگاه های مختلف به صراحت گفت: اگر تفنگ، پول، روزنامه، سایت و تبلیغات همه یک جا جمع شد حتما فساد درست می شود. دنیا عقلش رسیده که این قدرت ها را تفکیک کرده است.

به گزارش «اقتصادنیوز» حسن روحانی امروز (17 آذرماه) در همایش ملی ارتقای سلامت اداری و مبارزه با فساد با بیان اینکه ادامه فساد و گسترش و تعمیق آن به معنای به خطر افتادن نظام و اصل انقلاب است، گفت: اساس قیام امام حسین(ع) ایجاد صلاح و اصلاح در جامعه و مبارزه با انواع مفاسد و مفسده ها بود.

 در ادامه مهم‌ترین صحبت های رئیس‌جمهور در این همایش می‌آید:

مردم انقلاب کردند که کشور از فساد پاک‌سازی شود تا هیچ مفسدی بر صندلی حکومت تکیه نزند.

اگر در مبارزه با فساد ناتوان باشیم این به مفهوم ضعف انقلاب اسلامی و ناتوانی انقلاب و دست نیافتن به یکی از اهداف مهم انقلاب اسلامی است.

امروز هدف ما این است که کشور از نظر اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی و سیاسی از معضلات و مشکلاتی که در سال‌های گذشته با آن مواجه بوده رهانیده شود.

مگر می شود مردم از دولتی راضی باشند که در جامعه آن فساد باشد، طبقات ساختمان با رشوه مرتفع‌تر می شود، جنگل و مرتع مورد دست‌اندازی قرار می گیرد؟

اگر مشاهده کردیم که کسی در حال دست‌اندازی به اموال مردم است که فقیر فقیرتر شود و اگر کاری می‌کند که فقر گسترده شود و بیکاری بیشتر شود باید در برابر او برخورد و ایستادگی کرد حالا هر کسی می‌خواهد باشد.

اگر رای مردم پای صندوق آرا نبود ما مشروعیت سیاسی و مشروعیت حقوقی نداشتیم.

فساد مانند موریانه‌ای است که پایه‌ها را از پا در می‌آورد.

بزرگ‌ترین فساد از رانت اطلاعاتی شروع می‌شود.

از فناوری‌های نو برای مبارزه با فساد استفاده کنیم.

اگر تفنگ، پول، روزنامه، سایت، تبلیغات همه یک جا جمع شد حتما فساد درست می‌شود. دنیا عقلش رسیده که این قدرت‌ها را تفکیک کرده است.

اگر اولویت‌ها عادلانه نباشد یعنی فساد.

اگر در کشوری قبح رشوه از بین برود، اگر در کشوری قبح دزدی از بین برود باید پناه به خدا برد. من می‌ترسم به جایی رسیده باشیم که قبح فساد شکسته شود. قبلا زیر میزی بوده الان شده رومیزی.

ادامه فساد و گسترش و تعمیق آن به معنای در خطر افتادن نظام و اصل انقلاب است.

مردم که نوکر اسم جمهوری اسلامی نیستند. مردم نوکر اسلام اند. نوکر آرا عمومی هستند. مردم می‌خواهند هم جمهوریت اجرا شود و هم اسلام و فرمان خداوند. آن وقت جمهوری اسلامی مورد اعتماد همه است. مردم و بزرگان مورد احترام همه می‌شوند.

چرا عده‌ای به نام کار خیریه تابلو می‌زنند و زیر آن تابلو به فساد می‌پردازند.

فساد در داخل تاریکی رشد می‌کند همه چیز را روشن کنید تا حل شود.

قانون و نظارت مجلس باید شفاف باشد و از همه مهم‌تر قوه قضائیه بتواند عادلانه و دقیق مسائل را پیش ببرد. البته خدا نکند فساد به قوه قضائیه راه یابد.

مسوولان، مردم، جامعه مدنی، قوای سه گانه دست به دست هم دهیم تا بتوانیم فساد را در جامعه ریشه کن کنیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید