کاهش صادرات گندم روسیه قیمت گندم را افزایش نداد

کدخبر: ۱۱۰۰۷۷
به علت افزایش تولید گندم در اروپا و آمریکا به نظر می رسد کاهش عرضه گندم روسیه تاثیر بسیار کمی بر روی قیمت گندم داشته باشد.
کاهش صادرات گندم روسیه قیمت گندم را افزایش نداد

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از بلومبرگ؛ در پی اقدام اخیر دولت روسیه در ایجاد محدودیت در صادرات گندم، نگرانی ها در مورد عرضه گندم در بازار جهانی افزایش یافته است.
بنجامین بودرات مشاور و فعال در بازار CRM می گوید؛ البته باید در نظر داشت بیشتر محصول گندم روسیه تا کنون به خارج از روسیه صادر شده است. قیمت جهانی گندم در بازار شیکاگو از حدود 35 روز اخیر 19 درصد کاهش داشته است این می تواند نشان از کاهش نگرانی ها در بازار در مورد کاهش عرضه گندم روسیه باشد.
روسیه چهارمین صادر کننده بزرگ گندم در جهان است.در پی بحران ارزی اخیر که در روسیه اتفاق افتاده است، دولت روسیه به بهانه جلوگیری از افزایش قیمت مواد غذایی در روسیه، از تاریخ 1 فوریه برای محموله های صادراتی گندم مالیات وضع کرده است.
قیمت گندم در بازار لندن در ساعت 9 و 27 دقیقه صبح با 0.4 درصد کاهش به 5 دلار و 31 سنت در هر بوشل رسیده است. قیمت گندم نسبت به سه ماهه چهارم سال 2010 رقمی معادل 23 درصد رشد داشته است.
بوشل بیشتر به عنوان یکای سنجش جرم یا وزن شناخته می‌شود ودر خرید و فروش غلات کاربرد دارد هر بوشل گندم با 13.5 درصد رطوبت وزنی برابر با 27 کیلو گرم دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید