برخورد با 150 سایت آموزش موادمخدر

کدخبر: ۱۱۵۷۰۱
قائم مقام ستاد مبارزه با موادمخدر از کشف 555 تن موادمخدر، دستگیری 271 هزار قاچاقچی و فروشنده مواد، رشد 33 درصدی آمار مرگ زنان معتاد در سال گذشته خبر داد و گفت: در سال گذشته با 150 پروفایل اینترنتی آموزش موادمخدر برخورد شده است.

علیرضا جزینی از کشف 555 تن موادمخدر، دستگیری 271 هزار قاچاقچی و فروشنده مواد، رشد 33 درصدی آمار مرگ زنان معتاد در سال گذشته خبر داد و گفت: در سال گذشته با 150 پروفایل اینترنتی آموزش موادمخدر برخورد شده است.

به گفته قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر در حال حاضر 2.6 دانشجویان در آخرین آمار مصرف‌کننده موادمخدر هستند که از این آمار 1.1 درصد شیشه مصرف می‌کنند. همچنین 1 درصد دانش‌آموزان مصرف‌کننده موادمخدر هستند.

جزینی هشدارهایی درباره مصرف و شیوع موادمخدری چون «گل» هشدار داد و گفت: سر منشاء گل همان شاه‌دانه است، اما خیلی‌ها باورشان شده که ماده مخدر نیست و در میان جوانان رایج شده که متاسفانه خطرات بسیاری دارد و بسیاری از آنها که مواد را مصرف کرده‌اند به بیماری‌های صعب‌العلاج گرفتار آمدند.

وی در خصوص معتادان متجاهر(معتادانی که در ملاء عام مبادرت به مصرف مواد مخدر می‌کنند)، اظهار کرد: یکی از نگرانی‌های مردم حضور معتادان متجاهر در خیابان‌هاست. در تهران و کلانشهرها با مشارکت شهرداری اقداماتی را انجام دادیم. سال گذشته قرار شد شهرداری تهران برای 6800 نفر فضا در اختیار ما قرار دهد که تاکنون برای 2000 نفر فضا مهیا شده است. اکثر معتادانی که به ما مراجعه می‌کنند بی‌خانمان هستند و تلاش می‌کنیم این افراد بی‌خانمان را نگهداری کرده و علاوه بر درمان آنها حرفه‌آموزی نیز برای آنها در نظر بگیریم، امیدواریم شهرداری تهران روند تخصیص فضا را تسریع کند. در عین حال به گفته وی، معتادان متجاهر 40 درصد جرایم خرد را به خود اختصاص می‌دهند. 

منبع: ایسنا

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید