رد پای مسوولان سابق در زمین‌خواری‌های طالقان/احضار متهمانی که مامور دولت بودند!

کدخبر: ۱۲۶۰۳۶
پس از زمین‌خواری‌های متعدد صورت گرفته در مدت اخیر باز هم خبر از زمین‌خواری به گوش رسیده است، اما این بار این زمین‌خواری‌ها به نظر می‌رسد توسط برخی مسوولان سابق و ماموران دولتی یک منطقه صورت گرفته است. 
رد پای مسوولان سابق در زمین‌خواری‌های طالقان/احضار متهمانی که مامور دولت بودند!

به گزارش اقتصادنیوز، در حالی که هنوز پرونده زمین‌خوار‌ی‌های گردنه حیران و جاده خلخال و دیگر زمین‌خواری‌ها در کشور در حال بررسی است، روز گذشته نیز دادستان البرز از احضار متهمان دولتی بابت زمین‌خواری و تغییر کاربری در طالقان خبر داده است.

حاجی رضا شاکرمی در یک برنامه تلویزیونی گفته است که فرماندار سابق شهرستان، شهردار سابق و برخی ماموران و مسوولان اداره ثبت اسناد شهرستان طالقان اقداماتی انجام دادند که خلاف موازین قانونی بوده است.

به گفته وی،‌ این افراد اقداماتی همچون تغییر در نقشه پیشنهادی شهر طالقان را در دست داشتند که این اقدام جعل و تزویر محسوب می‌شود . او گفته است که از جمله دیگر اقدامات متخلفان، تفکیک غیرمجاز اراضی و صدور اسناد است که به این موضوع رسیدگی می‌شود .

به گزارش اقتصادنیوز، هنوز یک هفته هم از گفته معاون وزیر راه وشهرسازی مبنی بر باقی‌ماندن تعداد زیادی از پرونده‌های زمین خواری از سال 89 تاکنون نگذشته است که باز هم خبرهای جدیدی از زمین‌خواری به گوش می‌رسد.

در این باره نیز بارها مسئولان دولتی و کارشناسان ریشه‌سوداگری زمین را نبود مدیریت موثر عنوان کرده‌اند و تقصیر اصلی را بر گردن فروش تراکم و درآمدزایی بخش‌هایی دانستند که از این اقدام می‌تونند سود ببرند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید