افزودن قابلیت جستجوی کلیدواژه‌ها به اینستاگرام

توانایی جدید و تامل برانگیز اینستاگرام

کدخبر: ۳۷۳۹۲۸
شبکه اجتماعی اینستاگرام از این پس قابلیت مهم و جدید جستجوی کلیدواژه‌ها را به پلتفرم خود افزوده است تا جای خالی آن دیگر حس نشود.
توانایی جدید و تامل برانگیز  اینستاگرام

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ورگ، توانایی کاربران اینستاگرام برای جستجو در حال ارتقا است. شرکت اینستاگرام در بیانیه‌ای اعلام کرده است که کاربران انگلیسی زبان در ۶ کشور از جمله بریتانیا، آمریکا، ایرلند و کانادا می‌توانند با استفاده از کلمات کلیدی در این اپلیکیشن جستجو کنند.

تا پیش از این، کاربران تنها می‌توانستند هشتگ‌ها یا حساب‌های کاربری را جستجو کنند. به عنوان مثال، اگر قبلاً می‌خواستید «غذای گیاهی» را در اینستاگرام پیدا کنید، فقط قادر به جستجوی پست‌هایی بودید که هشتگ #غذای_گیاهی در آن‌ها استفاده شده بود یا حساب‌هایی که از عنوان غذای گیاهی در نام یا بیوگرافی آن‌ها آمده بود. با این حال، اکنون اینستاگرام به افراد اجازه می‌دهد که خودشان کلیدواژه ها را جستجو کنند، به این معنی که پست‌های اینستاگرامی که از عبارت غذای گیاهی در آن‌ها استفاده شده است، باید پس از جستجو ظاهر شوند حتی اگر هشتگ خاصی در آن وجود نداشته باشد.

البته هنوز مشخص نیست که این سرویس چگونه تعیین می‌کند که یک پست شامل چه محتوایی است. به عنوان مثال، پس از جستجو برای غذاهای گیاهی، برخی از غذاهای گوشتی در نتایج آمده بود که به احتمال زیاد آن چیزی نیست که کسی در تلاش برای یافتن غذای گیاهی به دنبال آن باشد.


>>> بیشتر بخوانید؛

 استارتاپ ۱.۴ میلیارد دلاری که حالا هزار دلار می‌ارزد


سخنگوی شرکت اینستاگرام می‌گوید تیم اینستاگرام تعدادی از فاکتورها از جمله نوع محتوا، کپشن‌ها، زمان ارسال پست و موارد دیگری را برای نمایش نتایج مرتبط در نظر می‌گیرد. این برنامه همچنین از یادگیری ماشین برای یافتن بالاترین کیفیت محتوای مرتبط با شما استفاده می‌کند.

m7uwFBb8UxsF

جستجو کلیدواژه‌ها در اینستاگرام محدود خواهد بود

این یک تغییر نسبتاً بزرگ برای این شبکه اجتماعی است. اینستاگرام همیشه در ارائه توانایی برای یافتن پست‌های مدنظر کاربران به طرز ناامیدکننده‌ای محدود و ضعیف بوده است. سخنگوی اینستاگرام البته اشاره می‌کند که تنها اصطلاحات خاصی قابل جستجو هستند، او در این باره گفته است: «جستجو محدود به موضوعات مورد علاقه عمومی و کلیدواژه‌ها است که با قوانین اینستاگرام همخوانی دارند.»

این به آن معناست که من قادر به جستجوی «واکسن ها» ، «QAnon» یا حتی «ترامپ» یا «بایدن» نیستم. با این حال می‌توانم حیوانات، ماکارونی یا گل‌ها را جستجو کنم. باید این را از پیش بدانید که جستجو قطعا در اینستاگرام محدود خواهد بود. البته با این وصف هم هنوز به نظر می‌رسد که چیز‌های خوبی که مردم بتوانند آنان را جستجو کنند وجود دارد. اهمیت کلیدواژه‌ها از این پس در اینستاگرام بیش از گذشته می‌شود و احتمالا به کاربران کمک خواهد کرد که به محتوای جدیدی دسترسی پیدا کنند که متناسب با خواسته‌های آنان باشد.

shutterstock_1714022380

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید