با خروج خودروسازهای شاخص جهانی از بازار ایران رخ داد

تک‌تازی شاسی بلندهای چینی در جاده‌های ایران + جدول قیمت

کدخبر: ۳۷۰۴۱۱
با نگاهی به بازار شاسی بلندها می توان گفت در دو سال اخیر بازار این تیپ ازخودروها در ایران به انحصار چینی ها درآمده است و چینی ها با تنوع در آپشن و قیمت و البته به مدد خروج خودروسازهای مهم غربی، کره‌ای و ژاپنی به واسطه تحریم، توانسته اند این بازار پرطرفدار را از آن خود کنند.
تک‌تازی شاسی بلندهای چینی در جاده‌های ایران  + جدول قیمت

به گزارش اقتصاد نیوز؛ خودروهای چینی که روزگاری نماد خودروی ارزان در بازار ایران به شمار می رفتند این روزها در برخی از مدل ها تا یک میلیارد و 300 میلیون نیز در بازار خرید و فروش می شوند؛  نکته قابل تامل اینجا است که این رقم نه برای خودروی صفر که در خودرو کارکرده چینی نیز مشاهده می شود. ام‌جی ( GS ) خودرویی است که در حال حاضر مدل کارکرده آن با 51 هزار کیلومتر کارکرد رقم در خور توجه یک میلیارد و 300 میلیون را به خود اختصاص داده است و در جدول خودروهای چینی ما توانسته بالاترین جایگاه را به خود اختصاص دهد. با توجه به اینکه مدل صفر این خودرو در بازار موجود نیست قیمت گذاری این خودرو میان خریدار و فروشنده تعیین می شود و شاید بتوان گفت محدود بودن این خودرو در بازار در قیمت چشمگیر آن اثرگذار بوده است.

 ام جی برند بسیار قدیمی انگلیسی است که بعده ها توسط چینی ها خریداری شد. این برند هنوز در انگلستان فعالیت دارد اما تولید آنها در سایک چین انجام می شود، با این شرایط می توان این خودرو را خودروی دور رگه چینی – انگلیسی نام گذاری کرد که توانسته نظر شاسی بلند سواران ایرانی را به خود جلب کند.

تیگو  در بازار

تیگو7 LE دیگر خودرو چینی است که با قیمت بالای یک میلیارد تومان در بازار خرید و فروش می شود. چری تیگو 7 یکی از مشهورترین محصولات چری در بازار جهانی است که از سال 1396 وارد بازار کشورمان شد. در حال حاضر تیگو7 LE اتومات با قیمت یک میلیارد و 150 میلیون تومان در بازار داخلی معامله می شود. اما درکنار تیگو7 LE دیگر مدل تیگو با نام تیگو 5 LE نیز در بازار وجود دارد که با قیمت 850 میلیون تومان در بازار داد و ستد می شود.

اس دبلیو ام  دورگه چینی و ایتالیایی

اس دبلیو ام  (G01F) محصول دورگه ایتالیایی-چینی دیگر محصول چینی است که چند صباحی است تولید آن در ایران آغاز شده است. مرکز طراحی این شرکت در شهر میلان ایتالیا واقع شده، اما خط تولید محصولات آن در کشور چین قرار دارد. در حال حاضر برند چینی تازه تاسیس SWM خودرو‌هایی با نام‌های X3، X7، X2 و G01 را روانه بازار چین کرده است.

اما قیمت این دورگه خوش استیل هم بالای یک میلیارد است و در بازار با قیمت یک میلیارد و 100 میلیون تومان خرید و فروش می شود.

MVM در بازار

اما از مدل های خاص چینی در بازار که بگذریم، می رسیم به MVM. برندی که از نام‌های شناخته شده در بازار ایران است؛ خودرویی که توانسته در تیپ های مختلف نظر متقاضیان را به خود جلب کند. شاسی بلندX55 در حال حاضر با قیمت 880 و مدل X33  نیز قیمتی 815 میلیون تومانی دربازار معامله می‌شوند، این دو مدل هر دو با گیربکس اتومات عرضه شده‌اند.  مدل X22    نیز با قیمت 450 میلیون در بازار معامله می شود.

جک و لیفان در بازار

اما در کنار مدل های مذکور جک S5 مدل اتومات نیز قیمتی 800 میلیونی در بازار دارد و مدل جکS3 نیز با قیمت 590 میلیون تومان خرید و فروش می شود.

از سوی دیگر لیفان X60 نیز از قدیمی های چینی در بازار محسوب می شود مدل کارکرده آن با کارکرد 7 هزار کیلومتر با قیمت 475 میلیون تومان در بازار خرید و فروش می شود.

ماشین

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارس «اقتصادنیوز» از قیمت کارخانه‌ای جدید محصول محبوب ایران خودرو

      اقتصادنیوز : ایران خودرو برای محصول محبوب خود قیمت جدید اعلام کرد تا متقاضیان این خودرو شوکه شوند.

    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید