پیام مهم اجلاس گروه هفت ازنگاه مرکل!

کدخبر: ۴۱۸۴۶۱
اقتصادنیوز: صدراعظم آلمان جمعه شب گفت که اجلاس گروه هفت سالجاری یک پیام قوی در حمایت از چند جانبه گرایی ارسال خواهد کرد.
پیام مهم اجلاس گروه هفت ازنگاه مرکل!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا  آنگلا مرکل صدراعظم آلمان در اولین روز از اجلاس گروه هفت گفت: من خوشحالم که رییس جمهوری آمریکا در اینجا حضور دارد. بدیهی است که ملاقات با جو بایدن مهم است زیرا او بر تعهد به چند جانبه گرایی که در سالهای اخیر از دست داده بودیم پایدار است.

مرکل افزود: ما در اینجا سخنان محکمی در حمایت از چند جانبه گرایی و همچنین چند جانبه گرایی مبتنی بر ارزش ها خواهیم یافت که منجر به اختلاف با روسیه و از برخی جنبه‌ها با چین نیز می‌شود.

صدراعظم آلمان ابراز امیدواری کرد که رهبران گروه هفت بتوانند در مورد موضوعاتی از جمله شروع مجدد اقتصاد جهانی، حفاظت از آب و هوا و دسترسی جهانی به واکسن های ویروس کرونا به نتایج مثبت دست یابند.

مرکل تاکید کرد که ما به همه در سراسر جهان نیاز داریم، ما می‌خواهیم با هم کار کنیم به خصوص در مورد مسئله حفاظت از آب و هوا و تنوع زیستی که هرگز بدون همکای چین راه حل پیدا نمی‌کنیم.

چهل‌وهفتمین نشست سران هفت کشور صنعتی جهان با تمرکز بر احیای اقتصاد دنیا پس از همه‌گیری ویروس کرونا در انگلیس بعداز ظهر جمعه آغاز شد.

در این نشست سه روزه که در دهکده ساحلی "کورنوال" جریان دارد نخست‌وزیران و روسای جمهوری گروه هفت (انگلیس، ایالات متحده، آلمان، فرانسه، ایتالیا، کانادا و ژاپن) به عنوان اعضای اصلی و شمار دیگری از رهبران کشورها و سازمان‌های بین‌المللی از جمله استرالیا، هند، کره جنوبی، آفریقای جنوبی و روسای کمیسیون و شورای اروپا حضور دارند. قرار است در پایان این نشست بیانیه مشترکی از سوی اعضا صادر شود.

محور اصلی اجلاس این دوره، احیای اقتصاد جهان پس از همه‌گیری کرونا عنوان شده که در ۶ جلسه کاری طی روزهای آینده پیگیری خواهد شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید