انتقاد تند یک نماینده به وزارت نیرو/ نیکزاد یک دستور صادر کرد

کدخبر: ۴۵۱۲۴۳
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی خواستار پیگیری موضوع تخصیص اعتبارات تبصره ۱۸لایحه بودجه مربوط به اعتبارات اختصاصی برای محرومیت زدایی مناطق محروم از جانب کمیسیون برنامه و بودجه شد.
انتقاد تند یک نماینده به وزارت نیرو/ نیکزاد یک دستور صادر کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، احمد راستینه هفشجانی در جلسه علنی امروز (یکشنبه، ۹ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس سازمان برنامه و بودجه،گفت: چرا بندهای مربوط به بودجه محرومیت زدایی و رفع محرومیت ها هنوز به استان ها ابلاغ نشده است.

وی افزود: اعتبارات اشتغال زایی ارزان از تبصره ۱۸ که به دنبال کاهش بیکاری در استان های کمتر برخوردار بود هنوز ابلاغ نشده است.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی خطاب به وزارت نیرو، گفت: چرا این وزارتخانه برای حل بحران آب در کشور طرح تحولی ارائه نمی دهد، بحران آب لزوم نگاه فرا استانی را ضروری کرده است اما متاسفم با گذشت یک سال از درخواست تحقیق و تفحص در رابطه با انتقال آب با وجود اعلام وصول هیات رئیسه مجلس هنوز کمیسیون تخصصی در این رابطه اقدامی انجام نداده است.

راستینه اضافه کرد: در اخبار همه دیدیم که چشمه کوهرنگ در چهارمحال و بختیاری خشک شد و اگر زاینده رود قرار است احیا شود یکی از سرچشمه های اصلی آن کوهرنگ به شمار می آید.

وی تصریح کرد: حرکت در گسل ها خطرناک است و هر طرحی باید حافظ منافع و امنیت مردم برای سالیان متمادی باشد. همه طرح ها باید حداقل تاثیر در جغرافیا و اکوسیستم منطقه را داشته باشند و بدون تاثیرپذیری از لابی پر قدرت و مافیا باشد.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای احیای زاینده رود طرح داریم اما من تعجب می کنم که چرا همکاران عزیز و انقلابی‌ام در مجلس بر گسل های اجتماعی دامن می زنند.

راستینه افزود: طرح قانونی با مصوبه دو دولت و ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی را مرتب غیر قانونی می خوانند و طرحی دیگر را که دردی از کشاورزان درمان نمی کند و مجوزهای زیست محیطی را نیز ندارد، طرح موضوع می کنند.

وی در تذکر پایانی خود تعلل دولت در معرفی استانداران را خسارت بار خواند وگفت: نباید کار امروز را به فردا موکول کنیم.

علی نیکزاد نایب رئیس مجلس در پاسخ به این تذکر این نماینده مجلس، گفت: از کمیسیون برنامه و بودجه می خواهیم که موضوع تخصیص اعتبارات مربوط به محرومیت زدایی در تبصره ۱۸ لایحه بودجه دنبال شود تا این اقدام انقلابی مجلس یازدهم روی زمین نماند.

وی اظهار داشت: زمانی که این مصوبه به تصویب مجلس رسید بسیاری در مناطق محروم منتظر بودند که اتفاقی در این مناطق رخ دهد،از این رو انتظار داریم با پیگیری این موضوع دنبال شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید