دستور مهم رئیسی در سفر استانی‌ اش به هرمزگان

کدخبر: ۴۶۹۰۱۲
اقتصادنیوز: رئیس‌جمهور در نشست خبری پایانی چهاردهمین سفر استانی به هرمزگان، گفت: صید ترال باید ممنوع شود و مواردی که نیاز به مجوز دارد باید توسط شیلات مشخص شود.
دستور مهم رئیسی در سفر استانی‌ اش به هرمزگان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از انتخاب، رئیس جمهور با بیان اینکه در جلسه شورای اداری به مدیران اعلام کردیم که اولویت اول جذب نیروهای بومی باشد، گفت: صید ترال باید ممنوع شود و مواردی که نیاز به مجوز دارد باید توسط شیلات مشخص شود.

حجت الاسلام سید‌ابراهیم رئیسی عصر امروز در نشست خبری پایانی چهاردهمین سفر استانی به هرمزگان با بیان اینکه خداوند را‌ شاکرم که دو روز در استان هرمزگان حضور داشته باشیم، اظهار داشت: قبل از سفر جلسات کارشناسی برای حل مشکلات و مسائل استان انجام شد؛ قرار شد برخی از موارد که می شود در کوتاه مدت حل شود و برخی از موارد که نیاز به تخصیص اعتبار دارد از طریق مدیریت برنامه ریزی فرآیند تخصیص انجام شود.

وی با بیان اینکه در دیدار با اقشار گلایه ها در مورد جذب نیرو و آموزش جوانان بود، افزود: در جلسه شورای اداری به مدیران اعلام کردیم که اولویت اول جذب نیروهای بومی باشد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه در این سفر از مناطق زلزله‌زده و سیل زده بازدید شد و برای تسریع بازسازی این منطقه مصوبات لازم تصویب می‌شود، گفت: در جلساتی که با مسئولان در شورای اداری هرمزگان داشتیم و نتایج سرکشی به بخش‌های مختلف استان قرار شد مشکلاتی که به سرعت امکان رفع دارند در یک زمان کوتاه برطرف شود و برخی مشکلات دیگر که نیازمند تخصیص اعتبارات در مرکز است در سازمان برنامه و بودجه دنبال شود.

رئیس جمهور افزود: در مسئله زلزله و سیل اخیر در هرمزگان خدا را شاکریم با توجه به بزرگی این وقایع تلفات انسانی چندانی نداشتیم، اما خسارت مادی زیادی به بار آورد که این خسارت‌ها باید از ناحیه دولت به نحوی جبران بشود.

رئیسی در خصوص بازدید از مناطق زلزله‌زده فین نیز گفت: در این منطقه برخی اقدامات اولیه همچون آواربرداری و ایجاد فوندانسیون انجام شده و ساخت و ساز‌ها در حال انجام است.

وی گفت: برای ادامه کار به تامین اعتبار نیاز بود که قرار شده اعتبارات موردنیاز تامین و خانه‌های مردم به زودی ساخته شود و در این خصوص مشکلی وجود ندارد.

رئیس جمهور افزود: گلایه‌های که نمایندگان اقشار هرمزگان در خصوص به‌کارگیری نیرو‌های بومی داشتند قبول داریم و مدیران باید در صنایع و طرح‌های بزرگ استان هرمزگان اولویت را بر بومی گزینی قرار دهند.

‌رئیسی گفت: برخی از کمبود‌هایی که در هرمزگان وجود دارد باید به موقع برای آن اقدام شود به عنوان مثال برخی نقاط که مشکلات کمبود مراکز بهداشتی و درمانی دارند باید این مشکل برطرف شود.

 

وی بر ساماندهی حوزه صیادی و توسعه آن در هرمزگان تاکید کرد و افزود: صید ترال باید ممنوع شود و مواردی که نیاز به مجوز دارد باید توسط شیلات مشخص شود.

رئیس جمهور همچنین ساماندهی و نظم دادن به وضعیت کالا‌های ته‌لنجی یا ملوانی را یک ضرورت دانست و گفت: این موضوع باید سریعاً بصورت آیین نامه ابلاغ شود.

رئیسی بر رونق تجارت هرمزگان با کشور‌های همجوار و صادرات کالا‌ها و محصولات تولید شده به این کشور‌ها تاکید کرد و از استاندار هرمزگان خواست برای آسان کردن این موارد برای تولیدکنندگان و صادر کنندگان تلاش کند.

رئیسی وضعیت فقر در هرمزگان را قابل قبول ندانست و فعال شدن اقتصاد گردشگری در هرمزگان را یکی از راه‌های کاهش فقر در این استان عنوان کرد.

پرداخت سهم استان هرمزگان توسط صنایع بزرگ مستقر در این استان از دیگر خواسته‌های رئیس جمهور بود و از صنایع بزرگ هرمزگان خواست مسئولیت اجتماعی خود را در قبال این استان ایفا کنند.

وی در خصوص جزیره هرمز هم گفت: وضعیت جزیره هرمز تاسف برانگیز است و از ظرفیت بزرگ این جزیره در حوزه گردشگری برای رفع بیکاری باید استفاده کرد.

رئیس جمهور جزیره هرمز را نماد ایثارگری و مقاومت دانست و گفت: ساخت سریع یک مرکز بهداشتی و درمانی مجهز و ساخت مسکن در هرمز همچون دیگر مناطق کشور و رفع نیاز این جزیره به مسکن باید باید به سرعت آغاز شود.

رئیسی گفت: وضعیت و ظاهر جزیره قشم بسیار متفاوت از زمان قبل از انقلاب شده است، ولی هنوز کافی نیست و باید در این جزیره توسعه جدی در حوزه گردشگری ایجاد شود.

وی افزود: قشم باید به مرکز تولید و صادرات تبدیل شود و نباید محلی برای توزیع کالا باشد و قرار شد موانع مختلفی که در این جزیره وجود دارد سرعیاَ برطرف شود.

رئیس جمهور بر توسعه هرمزگان بر اساس فرهنگ این استان تاکید کرد و گفت: هرمزگان دارای فرهنگ ریشه دار دینی و اسلامی و آداب و رسوم بسیار قدیمی و قابل احترام است و هر نوع توسعه یافتگی باید با حفظ این فرهنگ صورت بگیرد.

رئیسی همچنین بر اجرایی شدن مصوبات شواری اداری هرمزگان و رصد و نظارت رسانه‌ها بر اجرایی شدن این مصوبات تاکید کرد.

وی در خصوص اتصال جزیره قشم به بندر پهل در بندرخمیر هم گفت: برای ساخت پل خلیج فارس تاکنون حداکثر 20 درصد کار انجام شده و این طرح رها شده شده است.

 

رئیس جمهور بر ساخت این پل تاکید کرد و وعده داد با تامین اعتبار ساخت و تکمیل آن ادامه یابد.

رئیس جمهور به پرسش یکی از خبرنگاران درباره موضوع انتزاع بخشی از شهرستان پارسیان هم پاسخ داد و گفت: این طرح از قدیم مطرح شده و اکنون در دستور کار دولت نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید