هشدار روسیه به یوتیوب/ گوگل تهدید به جریمه شد

کدخبر: ۴۸۵۶۵۲
اقتصادنیوز: رگولاتور ارتباطات روسیه اعلام کرد که یوتیوب خانه‌ای برای محتوای «افراطی» با فراخوانی برای انجام اقدامات خشونت‌آمیز علیه سربازان روسی شده است.
هشدار روسیه به یوتیوب/ گوگل تهدید به جریمه شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از همشهری آنلاین، وب‌سایت ورج اعلام کرد، در نسخه ترجمه شده در تلگرام، رگولاتور ارتباطات روسیه هشدار می دهد که ممکن است گوگل را تا ۸ میلیون روبل (حدود ۹۴۶۷۵ دلار آمریکا) جریمه کند؛ مبلغی که در صورت تکرار تخلف به ۲۰ درصد از درآمد سالانه گوگل افزایش می‌یابد.

 

این رگولاتور مدعی است که یوتیوب توزیع محتوای جعلی را در مورد عملیات نظامی این کشور در تبلیغ می‌کند و این پلتفرم را به بی‌اعتبار کردن ارتش روسیه متهم کرده است.

همچنین در این پست آمده است که یوتیوب خانه‌ای برای محتوای «افراطی» با فراخوانی برای انجام اقدامات خشونت‌آمیز علیه سربازان روسی شده است.

دقیقاً مشخص نیست که رگولاتور به کدام ویدیوها اشاره می‌کند، اما احتمالا به شکایتی مربوط می‌شود که آنها در اواسط این ماه جاری میلادی انجام داده‌اند.

در ۱۸ مارس، رگلاتور از یوتیوب خواست تبلیغاتی را که تخریب راه‌آهن روسیه و بلاروس را ترویج می‌کند، حذف کند. در بیانیه مطبوعاتی آمده بود: «اقدامات مدیریت یوتیوب ماهیت تروریستی دارد و جان و سلامت شهروندان روسیه را تهدید می‌کند.»

یوتیوب پیش از این اقدامات متعددی را علیه روسیه پس از شروع عملیات نظامی این کشور در  اوکراین انجام داده است. این پلتفرم سیاست‌های خود را به گونه‌ای تنظیم کرده است که کانال‌های متعلق به RT و دیگر رسانه‌های دولتی روسیه را غیرفعال کند و دسترسی به ویدیوهای ارسال شده توسط این کانال‌ها را ممنوع کرده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، یوتیوب حساب نظامی روسیه را پس از ارسال دو ویدئو (که بعدا حذف شد) که جنگ در اوکراین را ماموریت آزادی خوانده بود، به حالت تعلیق درآورد. بلومبرگ می‌گوید که کانال یوتیوب مرتبط با وزارت دفاع روسیه را نیز ممنوع شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید