نماینده مجلس: پیش نویس متن برجام ایرادات جدی داشت

کدخبر: ۴۸۵۷۶۳
اقتصادنیوز: علی خضریان گفت، در متن پیش نویس مذاکرات وین شاهد عدم تضامین عملی و واقعی برای رفع تحریم‌ها و عدم وضع ⁧تحریم⁩ جدیدی علیه ملت ⁧ایران⁩ هستیم.
نماینده مجلس: پیش نویس متن برجام  ایرادات جدی داشت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از انتخاب، علی خضریان، نماینده اصولگرای مجلس در یک پست اینستاگرامی نوشت: ‌با عنایت به ضرورت رعایت سیاست قطعی⁩ نظام که نباید از آن عدول کرد و همچنین ⁧قانون⁩ اقدام راهبردی که مسئولیت بررسی رفع کامل تحریم‌ها را جهت تعیین تکلیف به ⁧مجلس⁩ واگذار کرده است؛ به همراه جمعی از کارشناسان و نمایندگان، پیش‌نویس متن تهیه شده در ⁧مذاکرات وین⁩ مورد بررسی قرار گرفت.

خضریان، نماینده مجلس:

 او ادامه داد: واقعیت این است آنچه تاکنون در متن ۲۷ صفحه‌ای پیش‌نویس توافق حاصل شده است، حاکی از عدم تحقق خطوط قرمز نظام و برخلاف قانون مجلس و تحمیل خسارت جدید به ⁧منافع ملی⁩ است. بطوریکه در این متن شاهد عدم تضامین عملی و واقعی برای رفع تحریم‌ها و عدم وضع ⁧تحریم⁩ جدیدی علیه ملت ⁧ایران⁩ هستیم.

این نماینده مجلس افزوده است: از سویی دیگر ⁧فروش نفت⁩ همچنان با محدودیت‌هایی همراه است و برخلاف سیاست قطعی نظام مبنی بر لغو کل تحریم‌ها جهت بازگشت ایران به تعهدات ⁧برجام⁩، در پیش‌نویس ۸ مارس تعهدات اصلی آمریکا به بعد از اقدامات ایران موکول شده و امکان ⁧استی آزمایی⁩ رفع تحریم‌ها نیز برای ایران پیش‌بینی نشده است.

او نوشته است: لذا در حالی که طبق پیش‌نویس تهیه شده، فروش نفت و بازگشت پول نفت دچار مشکل است و آمریکا تضمینی برای رفع تحریم‌ها و وضع تحریم جدید علیه ایران نداده و ایران حق دخالت در راستی‌آزمایی لغو تحریم‌ها را ندارد؛ امکان تامین منافع ملی در ⁧انتفاع اقتصادی⁩ مردم از این توافق فراهم نشده است.

به نوشته این نماینده مجلس، به نظر می‌رسد یکی از اصلی‌ترین دلایل عدم توفیق در ⁧مذاکرات⁩ برای رسیدن به ⁧توافق خوب⁩، ناشی از عدم تغییر مسئولین اصلی مشغول در مذاکرات باشد. بطوریکه مسئولین کمیته‌های هسته‌ای، تحریم، تصمیم‌ کمیسیون مشترک و ضمیمه بازاجرا عینا همان مسئولین اصلی تیم مذاکراتی جناب ⁧محمدجواد ظریف⁩ هستند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید