عصبانیت روسیه از تصمیم جدید اتحادیه اروپا

کدخبر: ۵۰۳۹۴۱
اقتصادنیوز: ​تصمیم کمیسیون اروپا برای اعطای وضعیت نامزدی عضویت در اتحادیه این قاره به کشورهای اوکراین و مولداوی با واکنش تند مسکو همراه شد.
عصبانیت روسیه از تصمیم جدید اتحادیه اروپا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس «ماریازاخارروا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز جمعه گفت تصمیم سران اروپا برای پذیرش اوکراین و مولداوی به عنوان نامزدهای عضویت در این اتحادیه، پیامدهای منفی خواهد داشت و به منزله «بردگی» کشورهای همسایه اتحادیه اروپا است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، اگرچه ممکن است سال ها طول بکشد تا کشورهای اوکراین و مولداوی به اتحادیه اروپا بپیوندند، اما تصمیم برای انتخاب آنها به عنوان کاندیدای عضویت، نمادی از قصد اتحادیه اروپا برای نفوذ به عمق اتحاد جماهیر شوروی سابق است.

زاخارووا با صدور بیانیه‌ای، این اقدام سران اروپایی را تلاشی برای تجاوز به حوزه نفوذ روسیه در کشورهای همسود مستقل شامل کشورهای سابق شوروی خواند.

طبق این گزارش، وی تاکید کرد: «با تصمیم به اعطای وضعیت نامزدی عضویت به اوکراین و مولداوی، اتحادیه اروپا تأیید کرد که به بهره‌برداری فعال از کشورهای همسود در سطح ژئوپلیتیک ادامه می‌دهد تا از آنها برای مهار روسیه استفاده کند».

این دیپلمات روس با بیان اینکه کشورهای اروپایی به عواقب منفی چنین اقدامی فکر نمی‌کنند، اظهار داشت: «اتحادیه اروپا با گسترش به اوکراین و مولداوی، دو جمهوری شوروی سابق، آرمان‌های دموکراتیک خود را به قیمت توسعه بی‌بند و بار و بردگی سیاسی و اقتصادی همسایگانش قربانی می‌کند».

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید