آشوب سیاسی در عراق /جریان صدر مجددا خواهان انحلال پارلمان عراق شد

کدخبر: ۵۱۷۵۲۷
جریان صدر به رهبری مقتدی صدر روز جمعه، برای دومین بار در کمتر از یک ماه گذشته، از عالی‌ترین مرجع قضایی عراق خواست تا پارلمان را منحل کند.
آشوب سیاسی در عراق /جریان صدر مجددا خواهان انحلال پارلمان عراق شد

به گزارش اقتصادنیوز، جریان صدر عراق روز جمعه بار دیگر از دستگاه قضائی این کشور خواست تا پارلمان را منحل کند. این دومین باری است که این درخواست از سوی صدری‌ها مطرح می‌شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از سومریه نیوز، ۱۰ اوت هم، مقتدی صدر از شورای عالی قضائی عراق خواست تا ظرف یک هفته پارلمان را منحل کند، اما این شورا ۱۴ اوت اعلام کرد که این اختیار را ندارد.

به رغم گذشت ۱۰ ماه از انتخابات پارلمانی زودهنگام، احزاب و جریان‌های سیاسی عراق هنوز نتوانسته‌اند بر سر انتخاب رئیس جمهور جدید و تشکیل دولت به توافق برسند. جریان صدر خواستار انحلال پارلمان و برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی است، در حالی که چارچوب هماهنگی شیعیان عراق خواهان برگزاری مشروط این انتخابات و تشکیل دولت قبل از برگزاری انتخابات زودهنگام است.

از سوی دیگر دادگاه فدرال عراق ۳۰ اوت را به عنوان موعد بررسی شکایت ارائه شده از سوی جریان صدر برای انحلال پارلمان تعیین کرد.

در بیانیه این دادگاه آمده است، موضوع شکایت درباره انحلال پارلمان و ملزم کردن رئیس جمهور به مشخص کردن موعدی برای برگزاری انتخابات پارلمانی است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید