پاسخ ایران به ادعای آمریکا درباره برخورد ناو جماران با شناورهای آمریکایی

کدخبر: ۵۱۹۷۳۴
سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره برخورد ناو جماران با 2 شناور آمریکایی گفت: هیچ کشوری حق ندارد مسیرهای کشتیرانی را در آب‌های آزاد مورد تهدید قرار دهد و روند عبور و مرور امن کشتیرانی بین المللی را با تهدید مواجه کند
پاسخ ایران به ادعای آمریکا درباره برخورد ناو جماران با شناورهای آمریکایی

به گزارش اقتصادنیوز، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری خود با اصحاب رسانه، درباره برخورد پیش آمده بین شناورهای آمریکایی و ناوشکن جماران گفت: ایران در آب‌های بین‌المللی حضور دارد و کشتی‌های تجاری ایران در مسیرهای ترانزیتی و ترددی آب‌های بین‌المللی به صورت طبیعی تردد دارد.

اظهارات مهم سخنگوی وزارت خارجه درباره توافق هسته‌ای و برخورد ناوشکن جماران با شناورهای آمریکایی

واکنش رسمی تهران به ادعای حمله به پایگاه های ایران در سوریه

وی ادامه داد: هیچ کشوری حق ندارد مسیرهای کشتیرانی را در آب‌های آزاد مورد تهدید قرار دهد و روند عبور و مرور امن کشتیرانی بین المللی را با تهدید مواجه کند. ستاد کل نیروهای مسلح توضیح داد و اقدام تحریک آمیز و غیراصولی شناورهای تجسسی ارتش آمریکا در ارتباط با شناورهای ایران بوده است و ایران در این ارتباط اقدام به رفع تهدید کرده و متعاقبا شناورها را در منطقه امنی رهاسازی کرده است. هرگونه ادعا را از سوی دولت آمریکا در مورد اقدام طرف ایرانی رد می‌کند و دولت آمریکا باید تلاش کند مسیرهای تردد بین‌المللی را در آب‌های بین المللی مورد تهدید قرار ندهد.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید