واکنش‌ها به اقدام رئیسی در بالا بردن عکس شهید سلیمانی در سازمان ملل

کدخبر: ۵۲۳۱۲۴
اقتصادنیوز: اقدام سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور کشورمان در بالا بردن تصویر عکس شهید قاسم سلیمانی در صحن مجمع عمومی سازمان ملل، بازتاب گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی عراقی و لبنانی داشت.
واکنش‌ها به اقدام رئیسی در بالا بردن عکس شهید سلیمانی در سازمان ملل

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس،سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران، امروز در صحن مجمع عمومی سازمان ملل با بالا بردن تصویر شهید سپهبد قاسم سلیمانی گفت: «فرماندهی و قهرمان این جنگ علیه تروریسم و نابودکننده‌ داعش کسی نبود جز سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی. کسی که در راه آزادی ملت‌های منطقه به شهادت رسید و رئیس جمهور سابق آمریکا سند این جنایت را به اسم خود زد.»

سوال معناداری که رئیسی در سازمان ملل مطرح کرد + فیلم

این اقدام رئیس‌جمهور ایران همچنین بازتاب گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی عراقی و لبنانی داشته است.

«احمد الموسوی» نماینده فراکسیون الصادقون در پارلمان عراق در صفحه توئیتر خود به بالا بردن تصویر شهید سپهبد قاسم سلیمانی از سوی ابراهیم رئیسی در صحن مجمع عمومی سازمان ملل واکنش نشان داد.

پاسخ ابراهیم رئیسی به نحوه گرفتن انتقام شهید سلیمانی/ تبادل زندانیان ایران و آمریکا یک موضوع انسان دوستانه است

او نوشت: «رئیس‌جمهور ایران تصویر شهید قاسم سلیمانی را در سازمان ملل بالا برد، آیا مشابه این کار را الکاظمی نیز انجام می‌دهد و تصویر شهید عراق ابومهدی المهندس را بالا می‌برد یا تسلیم نظر دیگری می‌شود؟».

«سعد الخزعلی» از دیگر نمایندگان عراقی نیز در صفحه توئیتر خود نوشت: «هر کشوری به شهدای خود در محافل داخلی و بین‌المللی افتخار می‌کند، دیدیم که سید ابراهیم رئیسی تصویر شهید سلیمانی را بالا برد، از این رو که دولت و ملت جمهوری اسلامی به شهدای خود افتخار می‌کنند».

او افزود: « آیا می‌بینیم که نخست وزیر عراق نماد شهادت و سمبل آزادی و مهندس پیروزی‌ها [علیه تروریسم] را در سازمان ملل بالای سر ببرد؟».

«محمد حمید» کاربر لبنانی نوشت: «در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک، ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران، تصویر ذلت آمریکا و مزدورانش، شهید اسلام حاج قاسم سالیمانی را بالا برد و تأیید کرد که ایران به محاکمه رئیس جمهور تروریست و سابق [آمریکا] که دستور ترور این دو شهید را داده بود، ادامه خواهد داد».

«یاسین الجنوبی» کاربر عراقی نیز با بازنشر توئیت احمدالموسوی نوشت:‌«باید توجه داشت که مصطفی الکاظمی یکی از متهمان اصلی در لو دادن محل حضور فرماندهان [شهید] است».

«حسین هزیمه» کاربر لبنانی نیز با انتشار تصاویر بالا بردن تصویر شهید قاسم سلیمانی در مجمع عمومی سازمان ملل نوشت: «ای قاسم، قسم می‌خوریم که آرام نخواهیم گرفت.»

دکتر «لیلا الاسدی» دیگر کاربر عراقی نیز نوشت: «ملت‌ها عادت دارند که به شهدا و شخصیت‌های خود افتخار کنند.»

«نجاح محمد علی» از فعالان رسانه‌ای جهان عرب نیز با به اشتراک قرار دادن ویدئوی سخنرانی ابراهیم رئیسی نوشت: «هیچ کسی همچون فرمانده قاسم سلیمانی، جنگ علیه تروریسم را رهبری نکرد.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید